اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برایان‌هوک: پامپئو در بروکسل با متحدان درباره ایران گفت‌وگو کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد که وزیر امور خارجه این کشور در جریان حضور خود در بروکسل با متحدان اروپایی درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه گفت که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدارهای امروز خود در بروکسل درباره ایران صحبت کرده است.

وی گفت: پامپئو در جریان حضور خود در بروکسل اطلاعاتی را با متحدان به اشتراک گذاشته و درباره چندین طرحی که از ایران ناشی شده گفت‌وگو کرده است.

برایان هوک که با اسکای نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: همچنان هدف ما این است که ایران همانند یک کشور طبیعی و نه یک کشور انقلابی رفتار کند.

وی مدعی شد: زمان گریختن ایران از مسئولیت حملات خود تمام شده و سیاست کاملا جدیدی را درباره نظام ایران ایجاد کرده‌ایم و ایران به دلیل حملات گروه‌های وابسته به خود محاسبه خواهد شد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود گفت: نمی‌شود ایران به سازماندهی، آموزش و پشتیبانی گروه‌های وابسته به خود بپردازد و سپس انتظار داشته باشد که از دست داشتن آن در اقدامات این گروه‌ها چشم پوشی کنیم. ما میان دولت ایران و گروه‌های وابسته به آن تفاوتی قائل نیستیم.

هوک اضافه کرد: نظام ایران چیزی جز فشار اقتصادی و انزوای دیپلماتیک نمی‌فهمد و به استراتژی در قبال ایران پایبند هستیم که از بهترین فرصت‌ها برای از بین بردن تهدیداتی که از لبنان تایمن ادامه دارد بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد که واشنگتن تلاش خواهد کرد تا حضور تمامی گروه‌ها و نیروهایی که تحت فرماندهی ایران در سوریه حضور دارند را پایان بخشد و موضوع ایران در دستور العمل مذاکرات سوچی روسیه خواهد بود.

امروز نیز خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرسید آیا «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در دیدار امروز با همتایان اروپایی از آنها خواسته ایران را مجاب کند با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تماس بگیرد.

موگرینی مدعی شد که پامپئو چنین درخواستی مطرح نکرده است. او گفت: «نشنیدم در این جلسه چنین درخواستی مطرح شود. اتحادیه اروپا همیشه دیگران را به گفت‌وگو و تعامل دیپلماتیک ترغیب می‌کند. این همیشه تعهد ما بوده؛ رویه‌ای است که از جمله با خود ایران در پیش گرفته‌ایم؛ از هر فرصتی برای گفت‌وگو حمایت می‌کنیم.»

انتهای پیام/.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد