اونس طلا2394.45
مظنه16,086,000
18 گرم3,713,400
ارزش سکه36,241,758
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

عوامل موثر بر قیمت اونس جهانی طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نگرانی های مربوط به جنگ تجاری در جهان و رشد اقتصادی آمریکا می تواند مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

به گزارش کیتکو نیوز ، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که تنش های مربوط به جنگ تجاری بین آمریکا و چین موجب نوسانات شدید در بازارهای مالی شده ولی این عامل به تنهایی بری افزایش قیمت طلا کافی نبوده است.

کاهش ارزش سهام در بازارهای بین المللی تاثیر مهمی بر رشد تقاضا و قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است ولی قیمت طلا هنوز نتوانسته است مقاومت 1300 دلاری را بشکند و در یک محدوده مشخص قیمتی گرفتار شده است.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه بلولاین فیوچرز بر این باور است که قیمت طلا در کوتاه مدت با چالش های زیادی روبرو خواهد بود چرا که با افت تقاضای فصلی روبرو است.

به نظر می رسد تنها عامل مهمی که می تواند تاحدی موجب افزایش قیمت طلا شود، نوسانات بازار سهام است. اخبار مربوط به تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند تاثیر مهمی بر تحولات بازار طلا داشته باشد. اعمال تعرفه های جدید می تواند موجب کاهش رشد اقتصادی جهان شود.

عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت طلا موثر باشد، وضعیت رشد اقتصادی آمریکا است. اگر رشد اقتصادی آمریکا تضعیف شود، رشد اقتصادی اروپا و آسیا نیز با کاهش روبر می شود.

برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد