اونس طلا2382.39
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

وزارت خارجه آلمان: سیاست ترامپ در قبال ایران غیرقانونی است

معاون وزارت امور خارجه آلمان با غیرقانونی دانستن سیاست ترامپ در قبال ایران تاکید کرد که ما شرکت‌های آلمانی را برای انجام مبادلات تجاری با تهران تشویق می‌کنیم.

حزب سبز آلمان اخیرا در واکنش به تشدید مناقشات اتمی بین ایران و آمریکا از "هایکو ماس "، وزیر امور خارجه آلمان خواسته است که هر چه سریع تر به تهران سفر کند.
امید نوری پور، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان ضمن هشدار درباره افزایش خطر جنگ در منطقه از هایکو ماس خواسته است که با سفر به تهران در این مناقشات میانجی گری کند.
ایران به اروپا یک مهلت 60 روزه برای عمل به تعهدات خود در برجام به خصوص در زمینه مبادات نفتی و درزمینه بانکی داده و تهدید کرده که در غیر این صورت از توافق هسته ای خارج می شود.
نوری پور در این باره گفته است که دولت آلمان باید بالاخره در برابر واشنگتن کلمات واضح و آشکاری را ایراد کند و آلمان باید با صدای بلند تر صحبت کند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا حدود یک سال است که تلاش می کند توافق هسته ای را نابود کند گفت: بالاخره هایکو ماس باید به این مسئله اشاره کند. وی تصریح کرد که آلمان باید جمهوری اسلامی ایران را برای پایبندی به توافق هسته ای تشویق کند. در مقابل آلمان می تواند به این کشور کمک های انسان دوستانه ارائه دهد.
"نیلز آنن "، معاون وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به این درخواست حزب سبز آلمان چنین راهکاری را بی فایده دانسته و تاکید کرد که هیچ کس نباید نگران عدم تبادل نظر باشد. ما در تماس های فشرده و دائمی با طرف ایرانی هستیم و دیدارهایی در سطوح عالی رتبه وجود دارد و مذاکرات تلفنی انجام می شود.
معاون وزیر امور خارجه آلمان اولتیماتوم 60 روزه ایران به اتحادیه اروپا را رد کرده و درباره سخنوری های خشن و جنگ طلبانه از بخش هایی از قدرت اجرایی آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفت: همچنین سیاست ترامپ در این راستا غیر قانونی است چرا که مصوبات سازمان ملل را نادیده می گیرد. البته نباید ایران دچار این سوء تفاهم شود که ما دراین وضعیت می توانیم رفتارهای غیر قانونی ایران را بپذیریم.
وی با تاکید بر اینکه دولت آلمان می خواهد در هر صورت به توافق بین المللی هسته ای با ایران پایبند باشد در عین حال این این را ساده ندانست که شرکت های آلمانی را به این کار واداشت تا بر خلاف منافع آمریکا و تحریم های این کشور علیه ایران همچنان به مناسبات تجاری با ایران روی آورند.
وی تصریح کرد که ما شرکت های آلمانی را تشویق می کنیم که تجارت های قانونی با ایران را پیش ببرند، اما این کار دشواری است. این به این دلیل است که هیچ شرکت اروپایی نمی خواهد خود را در معرض این خطر قرار دهد که در مناسبات با تهران دسترسی به بازار آمریکا را از دست بدهد. هیچ جای تعجبی ندارد که کشورهای اروپایی تا به حال در تلاش های خود برای دور زدن تحریم های آمریکا در قالب یک مکانیسم مالی ویژه کم تر موفقیتی داشته اند.
انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد