اونس طلا2214.85
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نشست اضطراری وزرای خارجه اروپایی درباره اعلامیه برجامی ایران

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه فدریکا موگرینی روز دوشنبه در بروکسل یک نشست اضطراری درباره اعلامیه روز چهارشنبه ایران برگزار خواهند کرد.

پایگاه خبری نشنال گزارش داد که وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه در بروکسل نشست فوق العاده برگزار می‌کنند تا درباره اقدام اخیر ایران در نقض تعهداتش در برجام رایزنی کنند.

براساس این گزارش، وزرای خارجه این سه کشور اروپایی به همراه «فدریکا موگرینی» درباره پاسخ اتحادیه اروپا به اقدام روز چهارشنبه ایران در زمینه آب سنگین و اورانیوم غنی شده بحث و بررسی خواهند کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

این گزارش می‌گوید، وزرای خارجه اروپایی قرار است علاوه بر بررسی پاسخ به تهدیدهای ایران، درباره پیشرفتها در زمینه تلاشهایشان برای ادامه تجارت با ایران نیز رایزنی کنند.

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان پیش از این به عزم خود برای عمل به تعهداتشان در چارچوب برجام تاکید کرده‌اند.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس ضمن تاکید بر تعهد ایران به برجام گفت که انگلیس نیز به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند خواهد ماند.

وی افزود: «به دنبال دیدار وزیر خارجه انگلیس با وزیر خارجه آمریکا در هفته گذشته، وی قصد دارد با همتایان اروپایی خود نیز درباره پاسخ ما به اعلامیه تهدید آمیز اخیر ایران رایزنی کند.»

این نشست در حالی برگزار می‌شود که اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» روز یک شنبه در یادداشتی با هشدار درباره احتمال فروپاشی کامل برجام از اتحادیه اروپا و سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس خواسته که با راه‌اندازی ساز و کار ویژه موسوم به اینستکس مانع از شکست این توافق هسته‌ای شوند.

انتهای پیام/م

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد