اونس طلا2214.53
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رایزنی‌های بین‌المللی «موگرینی» درباره آخرین وضعیت برجام و کاهش تنش در ونزوئلا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سفر‌های منطقه‌ای خود جهت بررسی آخرین وضعیت «برجام» و تلاش در حل بحران در «ونزوئلا» خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب به وقت تهران از تلاش‌های خود برای «حفظ برجام» و «حل تنش در ونزوئلا» خبر داد.

آنطور که موگرینی در وبگاه خود آورده، وی هفته گذشته با سفر به آمریکای لاتین و برخی کشورهای حوزه بالکان درباره حل تنش در ونزوئلا، حفظ توافق هسته‌ای ایران و آینده اروپا با مقام‌های بلندمرتبه رایزنی کرده است.

موگرینی دوشنبه و سه‌شنبه گذشته با سفر با کاستاریکا در نشست «گروه تماس بین‌المللی» که برای رسیدگی به امور ونزوئلا برگزار شده بود، شرکت کرد.

موگرینی در این سفر تاکید کرد که تنها راه ممکن برای برون رفت از این بحران یافتن را حل مسالمت آمیز و دموکراتیک است. شیلی از دیگر مقصد‌های رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به منطقه بود.

بر اساس این گزارش، بحران در ونزوئلا سال گذشته پس از چراغ سبز واشنگتن به «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا شروع شد و او با حمایت‌های برخی کشورهای غربی خود را رئیس جمهور خود خوانده این کشور خواند و علیه دولت قانونی ونزوئلا دست به شورش زد.

موگرینی سپس به آلبانی، کرواسی، اسلوونی و رومانی سفر کرد. وی با سفر به شهر «سیبیو» در رومانی و شرکت در نشست سران اتحادیه اروپا، علاوه بر رسیدگی به وضعیت آتی این قاره، درباره واکنش جدید ایران در چارچوب برجام با نمایندگان آلمان، فرانسه، انگلیس به رایزنی پرداخت.

موگرینی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه غیررسمی سران دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در شهر سیبیو درباره بیانیه مشترک صادر شده حول تصمیم ایران گفت: «من شخصا از این تحولات بسیار نگرانم. ما به طور کامل متعهد به اجرای کامل برجام هستیم.»

بر این اساس، موقعیت برجام سرانجام بعد از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران از سال گذشته به این سو و تلاش (ناموفق) در به صفر رساندن صادرات نفتی ایران به خطر افتاد به طوری‌که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، با اشاره به نهایت خویشتنداری تهران در یک سال گذشته تاکید کرد: «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، جمهوری اسلامی ایران از روز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدام‌های خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد