اونس طلا2211.18
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عقب‌نشینی شاخص بورس تا کجا ادامه دارد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش بازار سرمایه در روزهای اخیر، موقتی و ناشی از هیجانات سیاسی بوده است.

«مجتبی معتمدنیا» با اشاره به ریزش شاخص بورس در چند روز اخیر گفت: با توجه به اینکه بازارهای موازی با حباب قیمتی همراه هستند بنابراین نمی توان از این بازارها انتظار بازدهی به اندازه بازار سرمایه را داشت.

معتمدنیا خاطرنشان کرد: گزارش صورت مالی شرکت ها برای سال ۹۷ و نیز مجامع آنها هنوز روی سایت کدال قرار نگرفته است به همین دلیل اکنون بازار درک درستی از روند سودسازی شرکت ها در سال ۹۸ و میزان سودسازی در سال ۹۷ ندارد و بازار پس از انتشار گزارش ها می تواند یک حرکت منطقی را از خود نشان دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ریزش شاخص بورس در چند روز اخیر ناشی از هیجانات سیاسی بوده است، افزود: بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها بیشترین تاثیر را از انتشار اخبار ضد و نقیض موجود می پذیرد.


وی با اشاره به اینکه بحث دعوای اقتصادی بین چین و آمریکا که مربوط به تعرفه های جهانی بود و ورود ناو آمریکایی در خلیج فارس این ذهنیت را ایجاد کرد که منطقه دچار ناامنی شده است، گفت: زمانی که چنین اتفاقی را در کنار اظهارنظر شخصیت های سیاسی قرار می دهیم متوجه خواهیم شد که بازار در هفته اخیر حساسیت زیادی را نسبت به این اتفاقات از خود نشان داده است.

معتمدنیا اظهار داشت: در هفته های اخیر، قیمت اکثر سهم ها رشد قابل قبولی را تجربه کرده و در مسیر سوددهی قرار گرفته بودند بنابراین فروش اینگونه سهم ها از سوی سهامداران توجیه پذیر است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: نگاه بدبینانه نسبت به ریزش بازار بزرگترین مشکلی است که اکنون بورس با آن مواجه شده، در حالی که در شرایط کنونی وضعیت بازار برای خرید جذاب به نظر می رسد.

وی معتقد است که صنایع غذایی، حمل و نقل، لوازم خانگی و روانکار (روغن صنعتی) می توانند به عنوان صنایع پیشتاز در بازار هفته جاری معرفی شوند.

معتمد نیا با بیان اینکه تقریبا بیشتر سهم ها در ریزش شاخص بورس در دو روز اخیر تاثیرگذار بودند، افزود: فولادی ها، پالایشی و سنگ آهنی ها تاثیر ویژه ای را بر روند شاخص بورس دارند اما در بازار دو روز اخیر سهام خودرویی ها بیشترین سهم را در ریزش شاخص بورس داشتند.

وی ادامه داد: شاخص بورس می تواند تا پایان امسال به کانال ۳۰۰ هزار واحدی وارد شود.



برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد