اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند صادرات نفت ایران در سه ماهه نخست سال 2019

کشورهای واردکننده نفت از ایران در فوریه ۲۰۱۹ معادل ۱.۳۷ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات واردات داشتند که این سطح بالاترین میزان واردات از اکتبر ۲۰۱۸ بوده است.

بر اساس گزارش هفته‌نامه میس، به دنبال وضع معافیت‌های ۶ ماهه، کشورهای واردکننده نفت از ایران در فوریه ۲۰۱۹ معادل ۱.۳۷ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات واردات داشتند که این سطح بالاترین میزان واردات از اکتبر ۲۰۱۸ بوده است.

بر اساس اطلاعات پایانه‌های حمل‌ونقل حجم صادرات نفتی ایران در ماه مارس همانند ماه فوریه بوده اما این میزان در ماه آوریل با نزدیک شدن به زمان اتمام معافیت‌ها در ۴ می ۲۰۱۹، کاهش چشمگیری یافت.

بر اساس آمار چهار مشتری بزرگ آسیایی نفت ایران، میزان واردات نفت از ایران به این کشور در ماه فوریه در مقایسه با ماه ژانویه سال جاری، ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

در ماه دسامبر ترکیه و سوریه به ترتیب در حدود ۶۰۰ و ۴۵ هزار بشکه در روز از ایران واردات داشته‌اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به دلیل تحریم‌های موجود با وجود تلاش‌ها برای اجرای مکانیسم‌های دور زدن تحریم نظیر اینستکس، حجم واردات نفت قابل توجهی از ایران نداشتند.

طی ماه فوریه ۲۰۱۹، چین ۵۰۸ هزار بشکه نفت در روز از ایران واردات داشت که در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۸ افزایش چشمگیری یافت. در مقابل، هند با کاهش سطح واردات از ایران در ماه فوریه فقط ۲۹۶ هزار بشکه در روز واردات داشت.

متوسط واردات هند از ایران طی ماه‌های نوامبر ۲۰۱۸ الی مارس ۲۰۱۹ حدود ۲۹۵ هزار بشکه در روز بوده در حالی که میزان واردات تعیین شده با توجه به معافیت‌ها حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. کره جنوبی و ژاپن به عنوان متحدان دولت ترامپ عملاً واردات نفت از ایران را کاسته‌اند به طوری که بر اساس آمار رسمی، کشور ژاپن، مجموع واردات مورد انتظار در ماه مارس از ایران ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۶ بوده است. به گزارش رویترز، کشتی نفت‌کش بزرگ ژاپنی موسوم به «کیسوگاوا» که ۹ آوریل ۲۰۱۹ با محموله ۲ میلیون بشکه نفت ایران به چیبا رسید ممکن است آخرین محموله وارداتی نفت ژاپن از ایران باشد.

به طور کلی برآورد رویترز از کل واردات نفتی کشورها از ایران در ۲۰ روز نخست ماه مارس حدود ۱- ۱/۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد