اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موسوی تحریم صنعت فلزات ایران توسط آمریکا را شدیداً محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا در تحریم صنعت فلزات ایران، مسئولیت جبران خسارات وارده را برعهده رژیم ایالام متحده خواند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصمیم اخیر رژیم ایالات متحده مبنی بر تحریم صنعت فلزات ایران را شدیدا محکوم کرد و گفت: این اقدام ایالات متحده مغایر تعهدات بین‌المللی این رژیم بوده و موجبات مسئولیت بین‌المللی آن را فراهم خواهد آورد.

موسوی خاطرنشان کرد: این تحریم همانند سایر تحریم‌های یکجانبه آمریکا مغایر اصول و قواعد اساسی روابط بین الملل بوده و مشخصا مغایر تعهدات بین‌المللی ناشی از منشور ملل متحد، بیانیه‌های الجزایر، معاهده مودت و قرار دیوان بین‌المللی دادگستری است که به دلیل اعمال متخلفانه بین‌المللی از طرق قضایی باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: مسئولیت جبران خسارات وارده بر عهده رژیم آمریکا خواهد بود.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیشب (چهارشنبه) 18 اردیبهشت ماه طی دستوری اجرایی تحریم‌هایی را علیه بخش فلزات ایران از جمله آهن، فولاد، آلومینیوم و مس اعمال کرد.

ترامپ در این دستور اجرایی اعلام کرد: «در راستای کاهش درآمدهای ایران از جمله درآمدهای ناشی از صادرات محصولاتی نظیر آهن، فولاد، آلومینیوم و مس که ممکن است برای تامین مالی و حمایت از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و توسعه نظامی استفاده شود، گام‌هایی اتخاذ شده است.»

این دستور اموال و منابع شخصیت‌هایی که توسط وزارت خزانه‌داری و در رایزنی با وزارت امور خارجه مشخص می‌شود مسدود می‌کند. که شامل این موارد است:

- فعالیت در بخش آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران یا شخصی که مالکیت یا کنترل یا پیشبرد نهادی را بر عهده دارد که در بخش مس، آلومینیوم، استیل و آهن ایران فعال است.

- از تاریخ صدور این دستور اجرایی، آگاهانه معامله بزرگی در فروش، تامین یا انتقال کالاها یا خدماتی فعال باشد که در ارتباط با بخش‌های آهن، فولاد، آلومینیوم یا مس ایران است.

- از تاریخ صدور این دستور، معامله بزرگی برای خرید، دستیابی، فروش، انتقال یا بازاریابی آهن، محصولات آهن، آلومینیوم، محصولات آلومینیوم، فولاد، محصولات فولاد، مس یا محصولات مس ایران انجام داده باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین هشدار داده که ایران می‌تواند انتظار اقدامات بیشتری را علیه خود داشته باشد مگر آنکه رویکرد خود را به صورت بنیادی تغییر دهد.

در حال تکمیل..

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد