اونس طلا2383.78
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

دیپلمات اسبق فرانسوی: تصمیم ایران در برجام، با دقت برنامه‌ریزی شده است

سفیر اسبق فرانسه در ایران، تصمیم شورای امنیت ملی ایران در مورد برجام را برنامه‌ریزی شده خواند و گفت که ایران نمی‌خواهد در دام آمریکا بیفتد.

«فرانسوا نیکولو»، سفیر فرانسه در ایران طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام را تصمیم برنامه‌ریزی شده خواند.

او چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که «معتقدم که تصمیم امروز ایران، با هدف تشدید نبوده بلکه تصمیم برنامه‌ریزی شده است که با دقت در پاسخ به تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه خود اتخاذ شده است».

سفیر اسبق فرانسه در تهران گفت که واکنش امروز ایران هشدار آمیز و در چارچوب دیپلماتیک و توافق وین بوده است؛ توافقی که بر امکان اتخاذ اقدامات جدید در صورت عدم پایبندی طرف‌های آن به تعهدات خود صحه می‌گذارد.

نیکولو در مورد ضرب الاجل ۶۰ روز ایران به اروپا نیز گفت که طرف‌های اروپایی در «وضعیت سختی» قرار دارند؛ چرا که آن‌ها در سایه وجود تحریم‌های آمریکایی، نمی‌توانند به راحتی با ایران تعامل کنند.

این مقام سابق فرانسوی گفت که اروپایی‌ها به دنبال کار با مکانیزم‌هایی هستند که بتواند از تحریم‌های آمریکا علیه تعامل تجاری با ایران دوری کند.

او گفت که ایران به دنبال خروج از توافق هسته‌ای نیست و می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که ایران را مجبور به خروج کنند. سفیر اسبق فرانسه در ایران در پایان این مصاحبه گفت که تهران نمی‌خواهد در دام آمریکایی‌ها بیفتد و بنابر این در توافق هسته‌ای باقی خواهد ماند.

ایران صبح چهارشنبه در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (۱۸ اردیبهشت ۹۷) اعلام کرد که در پاسخ به این خروج و عدم پایبندی‌های طرف‌های باقی‌مانده در توافق به تعهدات خود، از فروش مازاد اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین خودداری خواهد کرد.

شورای امنیت ملی ایران همچنین اعلام کرد که اگر طی ۶۰ روز آینده اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، غنای اروانیوم را از ۳.۶۷ بالا خواهد برد و مدرن‌سازی راکتور آب سنگین اراک را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد