اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

روسیه سهم روبل را در تجارت با کشورهای گروه بریکس افزایش داد

حجم تبادلات تجاری روسیه با کشورهای گروه بریکس سال گذشته به ۱۲۵ میلیارد دلار رسید. در این میان سهم صادراتی که با روبل انجام شده است، در طول یک بازه ۵ ساله، ۷ برابر شده است.

طبق داده‌های شرکت مشاور و بازرسی بین‌المللی فاین‌اکسپرتیزا، حجم تبادلات تجاری روسیه با کشورهای گروه بریکس سال گذشته به ۱۲۵ میلیارد دلار رسید. در این میان سهم صادراتی که با روبل انجام شده است، در طول یک بازه ۵ ساله، ۷ برابر شده است.

بریکس گروهی از اقتصادهای نوظهور جهان شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

سال گذشته میزان صادرات روسیه به اعضای بریکس با استفاده از روبل معادل ۶.۳ میلیارد دلار شد. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که مسکو سهم معاملاتی که با یورو انجام می‌شوند را هم ۸ برابر کرده است.

در کل، سهم معاملاتی که در بین اعضای بریکس با ارزهای ملی انجام شده است، ۳ برابر شده و به ۲.۷ میلیارد دلار رسیده است.

در گزرش فاین‌اکسپرتیزا آمده است: سهم معاملات دلاری در بین اعضای بریکس به طور سیستماتیک در حال کاهش است… در کل، سهم دلار در صادرات روسیه به اعضای بریکس ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۷۷ درصد یا ۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

از سال ۲۰۱۴ تا کنون، سهم دلار در واردات روسیه از بریکس، هم ۱۸ درصد کاهش داشته و به ۴۲.۴ میلیارد دلار رسیده است. سهم واردات یورویی روسیه از این گروه ۹.۳ درصد رشد کرده و به ۲.۸ میلیارد دلار رسیده است.

داده‌های فاین اکسپرتیزا نشان داد که استفاده از ارزهای ملی بین روسیه و هند، باعث شده معاملات دلاری این دو کشور ۴۰ درصد کاهش یابد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد