اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ظریف: اعضای برجام جز چین و روسیه به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند

وزیر خارجه ایران گفت که اعضای برجام {جز چین و روسیه} به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند، بیانیه‌های خوبی صادر شد ولی اقدامی صورت نگرفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود و در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مهمان نوازی گرم و ابراز خرسندی از اینکه برای بیستمین بار لاوروف را در مسکو می‌بیند، گفت:در ابتدا مایلم مراتب تسلیت دولت و ملت ایران را برای حادثه هواپیما خدمت شما اعلام کنم.

ظریف از همکاری و حمایت انساندوستانه روسیه در مورد سیل سپاسگزاری کرد و افزود: ما امروز در آستانه جشن نهم می در روسیه هستیم و به شما و ملت روسیه تبریک می‌گوییم.

وی افزود: یک سال قبل در چنین روزی آمریکا رسما از برجام خارج شد و قطعنامه 2231 را نقض کرد و نه تنها خودش این کار را کرد بلکه مانع شد دیگران هم قطعنامه را رعایت کنند. براساس درخواستی که از دوستان روس و سایر شرکا در 1+4 شنیدیم، صبر کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: لازم است یک نکته را تأکید کنم، 1+4 از دید ما یک مجموعه است ولذا ما یک نامه مشابه به سران هر پنج کشور نوشتیم ولی این به معنای این نیست که نگاه ما به کشورهای عضو 1+4 یکسان است. ما روسیه و چین و به ویژه روسیه را به عنوان شریک درازمدت می‌بینیم که روابط در قالب روابط دوجانبه و بین‌المللی متفاوت است. به همین دلیل من نامه آقای روحانی به آقای پوتین را شخصی آوردم که اینجا تقدیم کنم.

وزیر خارجه بیان کرد: ما یک سال صبر کردیم، دوستان ما در روسیه و چین روابط خوبی را با ما حفظ کردند، گرچه در برخی مواقع آنچه نبود که توقع داشتیم ولی روسیه روابط بسیار خوبی با ما داشته و همکاری‌ها گسترش یافته است. ولی سایر اعضای برجام به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند. بیانیه‌های خوبی صادر شد، ولی اقدامی صورت نگرفت.

وی گفت‌: روز چهارم می آمریکا تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد که امکان اجرای برخی مفاد برجام را کاملا منتفی می‌کرد.

در حال تکمیل..

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد