اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیل نقاط مثبت و منفی بی ام و 730i

در میان خودروهای بی ام و شاید کمتر خودرویی به قدرتمندی و زیبایی 730li باشد.

از آنجایی هم که قیمت بی ام و 730li اصولاً بالا به‌حساب می‌آید به نظر می‌رسد کمتر کسی فکر خرید آن را داشته باشد. اما با این حال این گفته کاملاً غلط است و 730li عملاً از مخاطبانی بیشتری برخوردار است. مناسب بودن آن برای یگان‌های امنیتی و ارگان‌های سیاسی، مصارف شخصی، تشریفات، مدل‌های اسپرت و ... سبب می‌شوند تا با خودرویی غیر عادی طرف باشیم. این یعنی علاوه بر بالا رفتن تقریبا یک میلیاردی قیمت 730li همچنان کسانی هستند که حاضر هستند این خودرو و سواری دلچسب خود را تجربه کنند. البته همیشه به یاد داشته باشید که هیچ خودرویی بی نقص نیست و بد نیست نقص‌های 730li را قبل از هر تصمیمی بدانید. به هر حال این شما و این هم سوپر لوکس بی ام و!



شاید یکی از عمده دلایل خرید و فروش بی ام و 730li قدرت فوق‌العاده آن باشد. نکته‌ای هم که باعث می‌شود این قدرت مثال‌زدنی باشد؛ نیازمندی‌های ابتدایی آن است. مثلاً وقتی راجع به یک خودرو پر قدرت مانند آلفارومئو صحبت می‌کنیم عملاً با 4000 سی‌سی موتور طرف هستیم اما با خرید بی ام و 730li اوضاع الان به این شکل نیست. موتور 730li تنها 2000 سی‌سی حجم دارد و شاید برایتان عجیب باشد اما فقط 5000 دور در دقیقه می‎زند. این میزان از دوران به تنهایی می‌تواند تبدیل به 258 اسب بخار قدرت شود که نمونه‌اش در هیچ خودرویی یافت نمی‌شود. این یعنی با کمترین میزان ورودی بیشتری خروجی را دریافت می‌کنید.

این نقطه قوت تبعات بسیار بالایی هم دارد که مهم‌ترینشان کاهش مصرف سوخت خودرو است. این امر که بسیار طبیعی است (کمتر بچرخ، کمتر مصرف کن!) بزرگ‌ترین برگ برنده خودرو در رقابت با هم‎رده و رقبایش است. از همین رو وقتی از مصرف کم حرف می‌زنیم دقیقاً با 6.2 لیتر بر هر صد کیلومتر سخن می‌گوییم. تا حدی که مصرف سایر قطعات یدکی نظیر فیلترهای هوا، روغن، بنزین نیز تحت شعاع قرار می‌گیرند. در کنار همه این‌ها باکی بسیار پر حجم (78 لیتر ) را قرار دهید تا فهرست شما تکمیل شود. به این ترتیب سازندگان حتی ادعا می‌کنند که با یک باک پر می‌توان 1000 کیلومتر را بدون بنزین اضافه طی کرد، چون مصرف خارج شهری آن 5 لیتر بر هر صد کیلومتر است!

البته با وجود لوکس به شمار رفتن، اگر دست روی مدل‌هایی ارزان قیمت 730li بگذارید امکانات بسیاری کمی نصیبتان می‌شود.


این امکانات شامل موارد زیر می‌شوند: «سوئیچ دارای صفحه نمایش - سر دنده‌ی سرامیکی - درب صندوق برقی - دوربین ۳۶۰ درجه - گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب - گرم‌کن کنسول - ماساژور صندلی‌های عقب و جلو - وکیوم درها - رادار جلو و عقب - رادار عابر پیاده - رادار تغییر خطوط - رادار ترافیک - چراغ شور - کروز کنترل هوشمند - لاستیک ران فلت - پرده‌های جانبی برقی - نورپردازی داخلی در ۶ رنگ، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی - مانیتورهای پشت صندلی - سقف پانوراما با طرح نمای آسمان - تهویه‌ی خودکار چهارگانه - سیستم هوشمند چرخ‌های عقب و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو». البته تمامی موارد ذکرشده هیچ چیز از ارزش خودرو کم نمی‌کنند اما برای به دست آوردن آپشن‎های فوق‌العاده خودرو باید کمی بودجه خود را بیشتر کنید. مثلاً در مورد کیت‌های ایمنی هم اوضاع از همین قرار است و تعداد آنها سال به سال افزایش پیدا می‌کند. یعنی اگر ایمنی بیشتر بخواهید باید بیشتر پرداخت کنید. البته سطح ایمنی این خودرو بسیار مناسب است.



از نقاط مثبت خرید بی ام و 730li باید به مواردی نظیر قدرت فوق‌العاده بالای خودرو در مقابل موتور به نسبت معمولی آن، مصرف بسیار پایین خودرو (به ویژه در اتوبان‌ها)، کابین ایزوله (تهویه مناسب‌تر و سر و صدای کمتر)، ظاهری شیک و رسمی و استهلاک بسیار پایین اجزای خودرو اشاره کرد و اما می‎رسیم به نقاط منفی این خودرو که در واقع آپشن‎هایی که به نسبت مدل‌های بهتر دریافت می‌کنید، در مدل‌های قدیمی ناپسند است، قیمت این خودرو بسیار بالاست (مخصوصاً در طرح‌های 2017 و 2018)، کیت‌های ایمنی این خودرو طرح به طرح فرق می‌کنند و امنیت این خودرو با پرداخت بیشترین هزینه ممکن تأمین می شود و در آخر باید بدانید که هر چیزی که مربوط به تعمیر خودرو باشد گران است، مراقب آن باشید!

اما در نهایت بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو را می‌توان قیمت آن دانست. خودرویی که در نسل هفتم رقبای بسیاری در خانواده‌اش دارد. برای مثال همیشه می‎توان به سراغ خودرویی قدیمی (2009 تا 2011) رفت و خیلی کمتر پول پرداخت کرد. این یعنی هر بار که یک سال بالاتر بروید عملاً پول بیشتری برای لوکس شدن می‌پردازید و این موضوع برای برخی آزاردهنده است. فکرهایتان را بکنید زیرا دو میلیارد تومان خیلی پول است.

2121

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد