اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افرادی که اهل فن نیستند طلای آب‌شده نخرند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره خرید طلای آب شده گفت: مردمی که اهل فن نیستند، به سمت طلای آب شده نروند و از مصنوعات طلا استفاده کنند.

آیت محمدولی درباره ممنوعیت خرید طلا گفت: در قانون منعی برای خرید طلا وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با تأکید به اینکه فلز طلا، فلز خاصی است و نیاز به اهل فن دارد توضیح داد: هر کسی امکان سنجش و تشخیص درجه و عیار طلا را ندارد و نمی‌تواند ذاتش را تشخیص دهد. به همین علت از مردم تقاضا داریم به سمت طلای آب شده نروند.

وقتی اهل فن نیستید طلای آب شده نخرید

وی با بیان اینکه در هر صنفی افراد و واحدهای صنفی متخلفی وجود دارد که کل صنف را زیر سؤال می‌برند، افزود: توصیه ما این است که مردم وقتی اهل فن نیستند، به سمت طلای آب شده نروند و از مصنوعات طلا استفاده کنند زیرا سازمان و تشکلی وجود دارد که درباره آن پاسخ بدهد اما فروشندگانی که به‌صورت گذری بدون جا و مکان وجود دارند، امکان ردیابی و رهگیری وجود ندارد.

محمدولی درباره اینکه افراد به چه علت به سمت طلای خام می‌روند، توضیح داد: یکی از دلایل عمده گرایش به سمت طلای آب شده این است که هزینه کمتری بابت طلای آب شده پرداخت می‌کنند ولی این نکته را در نظر نمی‌گیرند که هزینه خرید طلای آب شده و ضرر و زیان آن به علت مقدار و حجم زیادش بسیار بالاست چرا که اتحادیه امکان رصد و پیگیری آن را ندارد.

طلا تنها فلزی است که هر کس آن را خریداری کند ضرر نمی‌کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با بیان اینکه تفکری که وجود دارد این است که طلای خام اجرت ندارد اما به این نکته توجه نمی‌کنند که طلا هیچ‌گاه ضرر ندارد، توضیح داد: تجربه نشان داده است که طلا تنها فلزی است که هر کس آن را خریداری کند، ضرر و زیانی نخواهد کرد و در بلندمدت همیشه قیمت طلا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با مقایسه طلای ساخته شده و طلای خام درمی‌یابیم که ضرر و زیان در طلای ساخته شده بسیار پایین‌تر از آن مقدار است که بابت اجرت پرداخت می‌شود.

محمدولی با اشاره به مردم دیگر کشورها گفت: مردم دیگر کشورها نیز به خرید مصنوعات و طلا روی آورده‌اند چرا که طلا به‌عنوان یک سرمایه در دیگر کشورها نیز در نظر گرفته می‌شود. همچنین ذخیره استراتژیک و پشتوانه پولی هر کشور طلا است.

قیمت طلا بر اساس قیمت جهانی طلا است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره نحوه مشخص شدن قیمت طلا گفت: اولین چیزی که در تعیین قیمت طلا نقش دارد، قیمت جهانی هر اونس طلا است. بنابراین قیمت هر اونس طلای جهانی قیمت طلا در ایران را مشخص می‌کند. یعنی قیمت طلا در تمام دنیا چه در ایران، چه در کشورهای عربی و چه در اتحادیه اروپا یک قیمت است.

وی با توضیح اینکه دلار و طلا مکمل یکدیگر هستند، تشریح کرد: قیمت ارز و دلار در کشور ایران به‌نوعی است که دلایل نوسانات در بازار طلا را فراهم کرده است.

باید بازار طلا را با مدیریت به تعادل رساند

محمدولی افزود: مردم به‌عنوان تقاضاکننده برای مصارف خود تقاضای ارز و طلا دارند و می‌بایست هر آنچه که تقاضا برایش وجود دارد، مسئولان اقتصادی برایش عرضه ایجاد کنند تا بازار به تعادل برسد آن‌هم به قیمت ثابت. یکی از دلایل مهم گرانی طلا، افزایش قیمت ارز است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران تأکید کرد: باید سیاست‌های اقتصادی کشور را به‌سمتی ببریم تا بتوانیم آرامش را در بازارهای کشور ایجاد و با مدیریت صحیح، از بروز نوسانات در بازار جلوگیری کنیم.

وی با انتقاد از وضعیت بازار سکه گفت: اگر به اندازه کافی سکه گرمی برای تقاضای مردم وجود داشته باشد، یک گرم طلا نباید یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.

محمدولی با اشاره به حضور همتی در بانک مرکزی توضیح داد: تغییر در مدیریت بانک مرکزی، برخی از معضلات و مشکلات را برطرف و موضوع بازار متشنج سکه را کمتر کرده است اما همچنان حباب در بازار سکه وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اذعان کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان طلا از التهابات بازار اصلاً راضی نیستند. افزایش قیمت یک گرم طلا که از یکصد هزار تومان در سال ۹۶ به ۵۰۰ هزار تومان در حال حاضر رسیده است در حقیقت به‌نوعی باعث رکود کسب و کار این صنف هم شده است.

وی درباره مالیات بر طلا توضیح داد: به علت وجود مالیات بر طلا، تقاضا برای خرید طلا کاهش پیدا کرده است.

محمدولی ادامه داد: اگر دفاتر روزانه بنک‌داران و فروشندگان عمده طلا را بررسی کنیم، معاملات آنها با همکاران‌شان در صنف طلا نسبت به سال‌های گذشته به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

مالیات بر ارزش افزوده بعد از ۱۰ مرتبه طلا را نابود می کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با تأکید بر اینکه ذات طلا امکان گرفتن مالیات بر آن وجود ندارد، توضیح داد: اگر به این شیوه فعلی مالیات بر ارزش افزوده از طلا گرفته شود، بعد از ۱۰ مرتبه خرید و فروش طلا، یک گرم طلای خریداری شده از بین می‌رود و دیگر به‌وجود نخواهد آمد چرا که از ذات طلا و خودِ طلای آب شده که هیچ تغییری نکرده است، مالیات دریافت کرده‌اید.

وی با اشاره به موضوع صادرات توضیح داد: با وجود هزینه‌های سربار از جمله مالیات بر ارزش افزوده، گمرک و ... امکان صادرات و رقابت در بازارهای جهانی برای صادرکنندگان طلا و جواهر ایران وجود ندارد.

محمدولی با تأکید بر اینکه صادرات طلا نیاز به آرامش در اقتصاد دارد، توضیح داد: وجود آرامش در بازار سبب می‌شود که خرید و فروش هم برای فروشنده و هم برای خریدار به‌صرفه باشد و ایجاد ضرر برای دو طرف نخواهد داشت.

صادرات طلا به کشورهای عربی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با اشاره به حذف ارزش افزوده و مقررات گمرکی برای واردات شمش طلا گفت: بازارهای عراق، پاکستان، بحرین و عمان از مصنوعات ایران به‌شدت استقبال می‌کنند و مایلند که کار دست هنرمندان ایرانی را خریداری کنند و با تسهیل در فرآیند واردات شمش طلا و صادرات مصنوعات طلایی، افزایش مشتریان طلای ایرانی را فراهم می‌کنیم.

وی درباره موضوع مطرح شده درباره پول - طلا گفت: در این باره مطلبی را نشنیده‌ام اما اگر این اتفاق بیفتد نیاز دارد تا راهکارهای آن به‌لحاظ ساختاری و عملیاتی در نظر گرفته شود و بعید است که امکان عملیاتی شدن این طرح وجود داشته باشد.

محمدولی با اشاره به افزایش جمعیت جهان توضیح داد: با افزایش جمعیت، تقاضا برای خرید طلا نیز افزایش می‌یابد. این در حالی است که امکان جوابگویی این تقاضا با منابع فعلی طلا در جهان وجود ندارد.

قیمت طلا در جهان افزایش پیدا خواهد کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با اشاره به افزایش تقاضا تأکید کرد: در آینده به علت افزایش تقاضا، قیمت نیز در جهان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در مورد تعداد واحدهای فعال صنفی در حوزه طلا و جواهر در تهران گفت: در حال حاضر ۷ هزار واحد صنفی در تهران فعال هستند که از این ۷ هزار واحد، تنها ۳ هزار واحد دارای پروانه کسب هستند.

یک هزار واحد فروش طلا تعطیل شدند

محمدولی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی تأکید کرد: از ۷ هزار واحد فعال فروش در صنف طلا و جواهر حدود یک هزار واحد از اوایل سال ۹۶ تاکنون تعطیل شده‌اند که یکی از دلایل اصلی تعطیلی این واحدهای صنفی، مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره تولیدکنندگان طلا و جواهر گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ تولیدکننده کوچک و بزرگ طلا و جواهر در سطح استان تهران فعالیت دارند که پس از نابسامانی‌های اقتصادی و شرایط سخت درآمدی، ۷۰۰ الی ۸۰۰ واحد صنفی از ابتدای سال ۹۶ تعطیل شدند.

وی با اشاره به تعطیلی واحدهای تولیدکننده و فروشنده طلا و جواهر توضیح داد: وقتی مشکلات اقتصادی زیاد شود، واحدهای تولیدکننده خرد توان ادامه کار را نخواهند داشت و صنف طلا و جواهر را رها می‌کنند و برخی نیز به کار پیک موتوری مشغول می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد