اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حذف ۴ صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم ندارد، گفت: بهتر است دولت ب شعار سال را با حمایت از تولید‌کنندگان عملیاتی کند.

با اشاره به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر حذف 4 صفر از پول ملی و تغییر واحد پولی از ریال به تومان اظهارداشت: این موضوع جدید نیست و در دولت های نهم تا یازدهم، هم این موضوع مطرح بود اما عملیاتی نشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مردم در خرید و فروش های روزانه خود از واژه تومان استفاده می کنند، افزود: حذف صفر از پول ملی و تغییر واحد پولی باعث می شود که پول زبانی با پول واقعی یکسان شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه حذف 4 صفر از پول ملی اثر مثبتی بر وضعیت معیشتی مردم و کاهش تورم ندارد، تصریح کرد: بهتر است دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم شعار سال (رونق تولید) را با حمایت از تولید کنندگان، عملیاتی کند که در نتیجه آن اقتصاد کشور به حرکت درآمده و باعث ایجاد اشتغال و افزایش قدرت خرید مردم شود.
حجت الاسلام لارگانی ادامه داد: دولت برای بالا بردن رشد اقتصادی و افزیایش قدرت پول ملی باید صادرات را گسترش و جلوی قاچاق کالا و واردات بی رویه را بگیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح معایب حذف صفر از پول ملی، گفت: این اقدام در شرایط فعلی اقتصادی کشور باعث افزایش هزینه های سنگین برای دولت در نتیجه جایگزین اسکناس ها و مسکوکات جدید با فعلی می شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: حذف صفر از پول ملی سبب ناسازگاری دفاتر و صورت های مالی و پایگاه های اطلاعاتی جدید و قدیم و تحمیل هزینه به فعالان اقتصاد شده و بی نظمی بین اطلاعات پیشین و جدید به وجود می آید.
انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد