اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پرواز نظارتی روسیه بر فراز آمریکا از امروز آغاز می‌شود

منابع روس از برنامه ارتش روسیه برای انجام یک پرواز نظارتی بر فراز خاک آمریکا از امروز تا 5 روز آینده خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه از ناظران نظامی روسیه قرار است یک عملیات پروازی نظارتی بر فراز خاک آمریکا برگزار کنند.

«کراسنایا زوزدا»، روزنامه رسمی نیروهای مسلح روسیه گزارش کرد که این پرواز نظارتی قرار است در تاریخ ۲۲ تا ۲۷ آوریل (۲ تا ۷ اردیبهشت‌ماه) بر فراز خاک آمریکا انجام گیرد.

بر اساس این گزارش، «سرگئی ریژکوف» رئیس مرکز ملی کاهش تهدیدات هسته‌ای در وزارت دفاع روسیه تأکید کرد، این پرواز با استفاده از هواپیمای «توپولوف-۲۱۴ او.ان.» ارتش روسیه در چارچوب پیمان بین‌المللی آسمان‌های باز انجام می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، این هواپیما مأموریت خود را از فرودگاه «رسکرنس مموریال» در ایالت میسوری آغاز کرده و بیشترین مسافت پروازی آن ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مسیر این پرواز قبلا با آمریکا هماهنگ شده و کارشناسان آمریکایی نیز داخل این هواپیما حین پرواز حضور خواهند داشت و تمام تجهیزات شنود نصب شده داخل این هواپیما را به لحاظ پایبندی به مفاد پیمان بین‌المللی آسمان‌های باز مورد بررسی و کنترل قرار خواهند داد.

پیمان آسمان‌های باز در ماه مارس سال ۱۹۹۲ به امضا رسید و یکی از اقدامات در راستای اعتمادسازی در اروپا پس از جنگ سرد به حساب می‌آید. این پیمان از تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۰۲ میلادی رسما اجرایی شد و ۳۴ کشور از جمله روسیه و اکثر کشورهای عضو ناتو به این پیمان ملحق شده‌اند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد