اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بورس میزبان رکوردشکنی‌های پی در پی

در بازار سراسر سبز سهام، امروز نماگر اصلی بازار تا این لحظه توانسته تراز ۲۰۱ هزار واحدی را رد کند و رکوردهای پی در پی را به ثبت برساند.

روز گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار توانست از تراز ۱۹۶ هزار واحدی عبور کند. این در حالی بود که در مهر ماه سال ۹۷ شاخص کل توانسته بود تا نیمه کانال ۱۹۵ هزار واحدی بالا رود و رکوردی جدید ثبت کند.
اما از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با شیب کاهنده شروع به رشد کرده و تا این لحظه توانسته سقف کانال ۲۰۰ هزار واحدی را بشکافند و وارد کانال ۲۰۱ هزار واحدی بشود.
از ابتدای سال ۱۳۹۷ با افزایش لجام گسیخته قیمت ارزهای خارجی، قیمت سهم‌های صادرات محور در بورس اوراق بهادار تهران رشد کرد و نماگر اصلی بازار سرمایه بارها کانال‌شکنی کرد.
در سال جاری نیز از روزهای معاملاتی ابتدایی شاهد رشد قیمت دلار بودیم. البته این رشد نسبت به سال گذشته آرام‌تر رخ داد. در نتیجه افزایش قیمت دلار در کنار انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه شرکت‌های بورسی که نشان از افزایش سود هر سهام شرکت‌ها ناشی از افزایش قیمت دلار بود، سبب شد قیمت سهم‌ها با افزایش مواجه شود و بار دیگر شاخص‌های بازار سرمایه پی در پی کانال‌شکنی کنند.
تا لحظه نگارش این گزارش شاخص کل به رقم ۲۰۱ هزار و ۳۱ واحدی رسیده است. شاخص آزاد شناور با بیش از ۵۸۰۰ واحد رشد نسبت به روز گذشته به تراز ۲۲۷ هزار و ۳۴۶و احدی رسید.
تا این لحظه ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۸۳۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرده است.
همچنین شاخص کل فرابورس ایران در حرکتی کم نظیر تا این لحظه توانسته ۴۹ واحد رشد کند. به این ترتیب این شاخص برای اولین بار به رقم ۲۵۰۱ واحدی رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد