اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گزارش صندوق بین‌المللی پول بورس‌های جهان را قرمزپوش کرد

با افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان، بورس‌های جهانی کاهشی شدند.

سی ان بی سی، پس از آن که صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد متوسط نرخ رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ از ۳.۵ درصد به ۳.۳ درصد کاهش خواهد یافت، بورس‌های جهانی در معاملات روز چهارشنبه با قدم برداشتن در محدوده قرمز به آن واکنش نشان دادند. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۸۴ درصد و شاخص "شنژن کامپوزیت" با ۰.۷۰۶ درصد کاهش بسته شدند. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ به دنبال ریزش شدید در نمادهای "تن سنت" و "اچ اس بی سی" با ۰.۷ درصد عقب نشینی به کار خود خاتمه داد.

این عملکرد بد در بورس‌های دیگر آسیایی نیز مشهود بود به گونه‌ای که در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" با ۰.۶۳ درصد زیان و شاخص "تاپیکس" با ۰.۷۹ درصد زیان بسته شدند. شاخص "کسپی" بورس سئول کره جنوبی با ریزش شدید سهام شرکت سامسونگ ۰.۲۷ درصد عقب نشست و شاخص "ای اس ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به کار خود در معاملات روز چهارشنبه خاتمه داد.

اوضاع بورس وال استریت آمریکا نیز جالب نبود به گونه‌ای که شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" و "اس اند پی ۵۰۰" با ثبت بدترین عملکرد خود از بیست و دوم مارس تاکنون مواجه شدند و شاخص"نزدک کامپوزیت" بیشترین ریزش خود را از بیست و هفتم مارس تاکنون به ثبت رسانید.

از طرف دیگر نفت در معاملات امروز مجدداً دست به پیشروی زد: هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۰.۲ درصد افزایش به ۶۴.۱۱ دلار رسید و نفت خام برنت به ازای ۷۰.۶۵ دلار در هر بشکه معامله شد تا کماکان در محدوده بالای ۷۰ دلاری باقی بماند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد