اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
ریاست کل بانک مرکزی

نقشه‌های دشمنان برای برهم‌زدن بازار ارز در ابتدای سال جدید

رییس‌کل بانک مرکزی از نقشه‌های محرمانه برخی دشمنان برای برهم‌زدن بازار ارز در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ارز از اهمیت بالایی است و نباید اجازه دهیم دشمنان به اهداف خود برسند.

عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران سال ٩٧ را به عنوان یکی از سال های استثنایی بعد از انقلاب نام برد و گفت: می دانم فشارهای معیشتی و گرفتاری برای خیلی از مردم از محل نوسانات نرخ ارز و رانت خواری های برخی از افراد ایجاد شد.
همتی گفت: البته اهداف دشمنان خیلی بیشتر از مشکلات اقتصادی بود ولی اجازه ندادیم که به هدفشان برسند.


* راجع به قیمت ارز هیچ وقت نگفتم چه نرخی
رییس کل بانک مرکزی بار دیگر به سختی های یکی دو ماه نخست ورود به این بانک اشاره کرد و افزود: راجع به قیمت ارز هیچ وقت نگفتم چه نرخی! هیچ وقت نگفتم دلار از ١٣ هزار تومان به ١١ هزار تومان برمی گردد. گفتم قیمت ارز از ١٣ هزار تومان برمی گردد.
همتی تمرکز عمده مخالفان کشور و مردم را برهم زدن بازار ارز دانست و تصریح کرد: آن قدر عددهای مختلفی درباره نرخ ارز اعلام کرده بودند که حتی برخی مسئولان هم باور کرده بودند.
وی ادامه داد: باید تمام دستگاه ها با بانک مرکزی هماهنگ باشند. الآن ارز اولویت دارد چراکه مستقیماً با ارزش پول ملی ارتباط دارد.
وی تأکید کرد: هر جا می رویم با مانعی به نام تحریم ها روبه رو می شویم ولی در این شرایط محکم ایستادن حتماً ثمره شیرینی به دنبال خواهد داشت.


*نقشه های محرمانه برخی دشمنان برای برهم زدن بازار ارز در ابتدای سال جاری
رییس کل بانک مرکزی از نقشه های محرمانه برخی دشمنان برای برهم زدن بازار ارز در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ارز از اهمیت بالایی است و نباید اجازه دهیم دشمنان به اهداف خود برسند.
وی گفت: پست های اینستاگرامی را جایگزین حرف زدن و مصاحبه کرده ام تا آنچه می گویم حساب شده و دقیق و از روی فکر باشد.
همتی تصریح کرد: دیروز خرید در صرافی های بانکی ده برابر بالاتر از فروش بود. همین الآن اگر به خیابان فردوسی بروید یک نفر حاضر نیست بالای ١٣ هزار تومان دلار از مردم بخرد.


* نرخ های موجود در بازار ارز، واقعی و ماندگار نیست
وی بار دیگر تأکید کرد که نرخ های موجود در بازار ارز هیچ کدام واقعی نیست و ادامه داد: مطمئن باشید این نرخ ها ماندگار نخواهد بود.
رییس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به بازار پول اشاره و اضافه کرد: برای ادغام بانک ها مدیریت شده و با احتیاط عمل خواهیم کرد.
همتی درباره نقدینگی نیز گفت: اصلاً معنی نقدینگی سرگردان درست نیست؛ نقدینگی در ایران از سود سپرده و تسهیلات شکل می گیرد. عمده نقدینگی ناشی از سود سپرده هاست؛ اینها همه الکترونیکی است و دست افراد نمی آید و در بازار نیست.
وی گفت: دیروز اعضای هیئت مدیره بازار متشکل ارزی انتخاب شدند و به زودی ثبت خواهد شد. ان شاءالله تا پایان ماه جاری بازار متشکل ارزی عملیاتی خواهد شد.


* بودجه 98 توان پاسخگویی به خسارات سیل را ندارد
رییس شورای پول و اعتبار راجع به حوادث غیرمترقبه اوایل سال جاری خاطرنشان کرد: متأسفانه جمع زیادی از هموطنان به دلیل سیل با مشکلات زیادی مواجه شدند که ضمن ابراز همدردی با آنان، ان شاءالله با استفاده از ظرفیت سیستم بانکی در جهت بهبود شرایط زندگی و ارائه تسهیلات لازم به ویژه در حوزه منازل مسکونی، واحدهای تجاری و باغات و کارگاه های صنعتی و سایر نیازها تلاش خواهد شد.
همتی با تأکید بر اینکه دشمنان در سال جاری نیز همچون سال گذشته به منظور دستیابی به اهداف خود در بازار ارز و پول تمرکز کرده اند گفت: بانک مرکزی و دولت با برنامه ریزی های لازم از تلاطم و نوسان در بازار ارز ممانعت خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در فروش اموال مازاد بانک ها و عدم تداوم بنگاه داری شد و گفت: بانک ها باید با تشکیل کارگروه هایی، اقدامات لازم برای فروش اموال مازاد شرکت های زیرمجموعه را به صورت عملیاتی انجام دهند و در این زمینه فرایند اجرای کار را تسریع بخشند.
همتی با توجه به حجم خسارت های سیل بر زیرساخت ها و منازل و دارایی های مردم و بخش کشاورزی و دام ها تأکید کرد: قطعاً بودجه 98 امکان پاسخگویی به آن را ندارد و کنار تسهیلات بانکی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ضروری خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد