اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بزرگترین معدنکاران جهان کدامند؟

معدنکاری یکی از مهمترین و دشوارترین مشاغل جهان است که نیازمند کار سخت و بی وقفه برای تولید محصولاتی از فلزات و سنگ‌های معدنی است. طلا، مس، بوکسیت، زغال سنگ، نیکل و روی با معدنکاری به دست می‌آیند.

شرکت‌های معدنی پس از اینکه سال‌ها زمان سپری کرده و دارایی‌های خود را از نو سازماندهی کرده و بدهی‌های سنگینشان را پرداخت کردند، از یکی از بدترین رکودهای خود خلاصی یافتند. غول‌های صنعت معدنکاری مانند گلنکور، ریوتینتو و بیاچ پی با بهبود بازار کالاهای جهانی در سال ۲۰۱۸ و بر مبنای درآمد سال ۲۰۱۷ آنها، به عنوان برترین شرکت‌های معدنکاری ظاهر شدند. پایگاه خبری ماینینگ تکنولوژی در گزارشی به بررسی بزرگترین شرکت‌های معدنی جهان پرداخته است که عبارتند از:

۱- گلنکور: ۸۰.۴۶ میلیارد دلار

گلنکور ۲۰۵.۴۷ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۷ ثبت کرد که از این رقم، سهم بخش فلزات و مواد معدنی ۸۰.۴۶ میلیارد دلار بود و ۲۱ درصد رشد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ نشان داد. قیمت‌های مناسب و تقاضای باثبات برای کالاها، عامل عملکرد مثبت این بخش بود.

کسب و کار بخش فلزات و مواد معدنی گلنکور شامل بخش‌های کالا برای مس، روی، سرب، نیکل، آلیاژهای آهنی، آلومینیوم و سنگ آهن است که ذوب، پالایش، معدنکاری، فرآوری، بلندینگ و فعالیت‌های لجستیکی مرتبط را در بر می‌گیرد. گلنکور ۴ میلیون تن مس و کنسانتره مس، ۲.۸ میلیون تن روی و کنسانتره روی، یک میلیون تن سرب و کنسانتره سرب و همچنین ۴۷.۷ میلیون تن سنگ آهن و ۸.۷ میلیون تن آلیاژهای آهنی در سال ۲۰۱۷ فروخت.

گلنکور که مقر مرکزی آن در سوئیس واقع شده است، ۱۵۰ پایگاه معدنکاری، متالورژی و کشاورزی در ۵۰ کشور داشته و اداره می‌کند و حدود ۱۴۶ هزار کارمند دارد.

۲- ریوتینتو: ۴۰ میلیارد دلار

درآمد سال ۲۰۱۷ شرکت ریوتینتو در مقایسه با سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۸.۵ درصد رشد کرد که تحت تأثیر قیمت مناسب کالا و دارایی‌های بزرگ این شرکت مانند معادن سنگ آهن پیلبارا، معادن بوکسیت کوئینزلند، کارخانه‌های ذوب آلومینیوم کانادایی و معادن مس در سرتاسر جهان بود.

ریوتینتو پنج کسب و کار مهم شامل سنگ آهن، آلومینیوم، مس، الماس، انرژی و مواد معدنی و فعالیت‌های دیگر دارد. این شرکت معادن روباز و زیرزمینی، کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها، نیروگاه، و تأسیسات پژوهشی و خدماتی دارد و ۴۶ هزار و ۸۰۷ کارمند در ۳۵ کشور جهان را به خدمت گرفته است.

۳- شرکت بی اچ پی: ۳۴.۱۱ میلیارد دلار

شرکت بی اچ پی که سابق بر این با نام بی اچ پی بیلیتون معروف بود، در اکتشاف، توسعه و فروش زغال سنگمتالورژیک، مس، اورانیوم، نیکل، روی و پتاس فعالیت دارد. این شرکت از فعالیت‌های معدنی خود در سال ۲۰۱۷ درآمدی بالغ بر ۳۴.۱۱ میلیارد دلار کسب کرد که شامل فروش بخش نفت به رقم ۴۱.۲۶ میلیارد دلار در مدت مذکور بود.

بخش سنگ آهن، بزرگترین سهم را در درآمد شرکت بی اچ پی داشت و ۳۸ درصد از کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۶ را تشکیل داد. این بخش شامل چهار قطب فرآوری و پنج معدن در ایالت استرالیای غربی و همچنین یک معدن روباز، سه کنسانتراتور، چهار کارخانه گندله و تأسیسات بندر در برزیل است.

شرکت بی اچ پی همچنین سرگرم اکتشاف، توسعه، تولید و فروش نفت و گاز در خلیج مکزیکوی آمریکا، استرالیا و انگلیس است. مقر این شرکت در ملبورن استرالیا است و ۲۶ هزار و ۱۴۶ کارمند در معادن و تأسیسات خود در سرتاسر جهان دارد.

۴- واله: ۳۳.۹ میلیارد دلار

واله بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن و گندله سنگ آهن و همچنین نیکل در جهان است که درآمدش در سال ۲۰۱۷ به کمک عملکرد کسب و کار مواد معدنی آهنی، ۲۳ درصد رشد سالانه داشت. درآمد کسب و کار مواد معدنی آهنی ۷۰.۸ درصد و بخش فلزات پایه ۲۶.۴ درصد از کل درآمد واله را تشکیل داد و عایدی خالص این شرکت ۵.۵۲ میلیارد دلار در مقایسه با ۳.۹۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بود.

واله عموماً در اکتشاف و تولید زغال سنگ، کبالت، طلا، نقره و فلزات گروه پلاتین، کودها، سنگ آهن، گندله سنگ آهن و نیکل فعالیت دارد. کسب و کار واله شامل مواد معدنی آهنی، زغال سنگ، فلزات پایه، کودها و بخش‌های دیگر است. مقر این شرکت در ریودوژانیروی برزیل است و ۷۳ هزار و ۵۹۶ کارمند دارد.

۵- جیانگشی کاپر کورپوریشن لیمیتد (JCCL): ۳۱.۳۵ میلیارد دلار

شرکت جیانگشی کاپر کورپوریشن لیمیتد که شرکت تابعه جیانگشی کاپر کورپوریشن است، ۲۰۴.۲۳ میلیارد یوان (۳۱.۳۵ میلیارد دلار) درآمد در سال ۲۰۱۷ داشت که ۱.۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش داشت. بهبود قوی قیمت فلز مس در بازارهای جهانی به عملکرد مالی این شرکت کمک شایانی کرد.

فعالیت‌های اصلی JCCL شامل معدنکاری، ذوب و فرآوری مس و همچنین استخراج و فرآوری فلزات است. این شرکت شش معدن، شش کارخانه فرآوری مس، یک کارخانه ذوب مس و دو کارخانه اسید سولفوریک را اداره می‌کند و فعالیت‌هایش عمدتاً در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ متمرکز شده است.

۶- شرکت انرژی چاینا شنهوا (CSEC): ۳۰ میلیارد دلار

درآمد شرکت CSEC از فعالیت‌های معدنی در سال ۲۰۱۷ به میزان ۴۹.۱ درصد رشد سالانه داشت و درآمد این شرکت از فروش نیرو و کسب و کار حمل و نقل ۲۳۸.۷ میلیارد یوان (۳۸.۱۹ میلیارد دلار) بود که از این رقم سهم فعالیت‌های بخش زغال سنگ بیش از ۶۰ درصد بود.

شرکت CSEC شش بخش کسب و کار شامل زغال سنگ، نیرو، راه آهن، بندر، کشتیرانی و مواد شیمیایی زغال سنگ را اداره می‌کند و معادن زغال سنگ را در استان‌های مغولستان داخلی، شنکسی و شانکسی چین اداره می‌کند.

مقر این شرکت در پکن است و زیرمجموعه شرکت شنهوا گروپ کورپوریشن است و به همراه شعب و زیرمجموعه‌هایش، ۸۹ هزار و ۵۷ کارمند را در استخدام دارد.

۷- آنگلوامریکن: ۲۶.۲۴ میلیارد دلار

افزایش قابل توجه قیمت مس، کالاهای خام و برخی از فلزات گروه پلاتین به افزایش ۲۲.۸ درصدی درآمدآنگلوامریکن در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ منتهی شد. عملکرد قوی کسب و کار الماس نیز سهم قابل توجهی در افزایش درآمدهای این شرکت داشت.

آنگلوامریکن عمدتاً در اکتشاف، معدنکاری، فرآوری و فروش کالاهای خام، فلزات پایه، مواد معدنی و همچنین فلزات ارزشمند و معدنی دست دارد. فعالیت‌های معدنکاری آنگلوامریکن در بخش الماس، مس، پلاتین، سنگ آهن، سنگ منگنز و آلیاژها، زغال سنگ متالورژی و حرارتی، پالادیم، رودیم و طلا است.

مقر آنگلوامریکن در لندن است و فعالیت‌های معدنکاری این شرکت در آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی و همچنین استرالیا بوده و این شرکت در سراسر جهان ۶۹ هزار نفر را به کار گرفته است.

۸- فریپورت مک موران: ۱۶.۴ میلیارد دلار

فریپورت مک موران شاهد رشد ۱۰.۶ درصدی درآمد در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ بود که با عملکرد قوی کسب و کار مس این شرکت تحقق پیدا کرد. این شرکت معادن بزرگ و متنوع از نظر جغرافیایی را اداره می‌کند که ذخایر مس، طلا و مولیبدن قابل توجهی دارند.

معادن گرسبرگ، هندرسون، مورنچی، بغداد، تایرون، سفورد، سیه ریتا، ال ابرا و سرو ورده از جمله معادن فریپورتمک موران هستند. این شرکت همچنین کارخانه‌های ذوب و پالایش در اسپانیا دارد.

مقر فریپورت مک موران در فونیکس آریزونای آمریکا است و بزرگترین شرکت تولیدکننده مس سهامی عام در جهان است.

۹- کدلکو (شرکت ملی مس شیلی): ۱۴.۶۴ میلیارد دلار

درآمد شرکت کدلکو ۲۷ درصد در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ رشد کرد که مرهون رشد قیمت مس در سال ۲۰۱۷ بود. کدلکو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس و مولیبدن در جهان است.

این شرکت عمدتاً در اکتشاف، توسعه، تولید و فرآوری منابع معدنی فعالیت دارد و هفت معدن شامل چوکی کاماتا، السالوادور، آندینا، ال تنینته، رادومیرو، گابریلا میسترال و مینیسترو هالز را در شیلی اداره می‌کند.

مقر کدلکو در سانتیاگوی شیلی واقع شده و این شرکت محصولاتی مانند کنسانتره مس، کاتد مس، مولیبدن، اسید سولفوریک به آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی صادر می‌کند.

۱۰- گروه زیجین ماینینگ: ۱۴.۵ میلیارد دلار

درآمد گروه زیجین ماینینگ ۱۹.۹ در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ رشد کرد. این شرکت عمدتاً طلا، مس، روی و سایر منابع معدنی را اکتشاف و استخراج می‌کند. این شرکت هشت معدن طلا، سه معدن مس، دو معدن طلا و مس یکپارچه و چهار معدن فلزات پایه و همچنین کارخانه ذوب مس، ذوب روی و پالایشگاه طلا دارد. مقر این شرکت که در ۲۴ استان چین و ۹ کشور خارجی فعالیت دارد، در لونجیان است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد