اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ثبت نیرومندترین رشد جهانی دلار در پنج ماه اخیر

دلار معاملات هفتگی را در شرایطی به پایان رساند که بهترین عملکرد پنج ماه اخیر آن به شمار می‌رود.

با متعادل‌تر شدن بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا و نابسامانی اروپا بر سر مساله برگزیت، اقبال سرمایه‌گذاران به دلار بار دیگر افزایش یافته است. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، همان طور که انتظارش می‌رفت، کانال ۹۷ واحدی را شکست و با جهشی قدرتمند در سطح ۹۷.۲۱۷ واحد قرار گرفت.

این افزایش در شرایطی صورت می‌گیرد که آمارهای منتشره از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال گذشته، چندان هم امیدوار کننده نبودند. یوکیو ایشیزوگی- تحلیلگر ارزی در مؤسسه دایوا سکیوریتیز گفت: اثر کاهش ارزش پوند و یورو به نظر بیش‌تر از اثر کاهش بازدهی اوراق قرضه بوده است و دلار را رو به جلو حرکت داده است.

هر یورو به ازای ۱.۱۲۲۸ دلار مبادله شد که در مقایسه با ماه گذشته بیانگر کاهش ۱.۲ درصدی آن است. پوند نیز به ۱.۳۰۶۵ دلار عقب نشست تا کانال ۱.۳ دلاری در حال از دست رفتن باشد. دلار هم چنین با ۰.۱ درصد افزایش خود را به ۱۱۰.۷۷ ین رسید تا عقب نشینی ماهانه خود در برابر ین را به ۰.۵ درصد کاهش دهد.

به نظر می‌رسد در معاملات هفته آینده که از روز دوشنبه آغاز خواهد شد، مساله سیاست‌های نرخ بهره فدرال رزرو، بازدهی اوراق قرضه و روند مذاکرات تجاری با چین تعیین کننده قیمت دلار باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد