اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقویت پوند انگلیس و دلار کانادا در سه‌ماه نخست سال

پوند و دلار در مقایسه با سال قبل، عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند.

به نقل از اسپوتنیک، با وجود فضای نامطمئن ناشی از نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی انگلیس و کانادا و تشدید اختلافات تجاری بین کانادا و آمریکا، در ماه‌های اخیر ارزش پوند و دلار کانادا در برابر بسیاری از همتایانشان تقویت شده است.

بررسی ارزش برابری پوند و دلار کانادا در سه ماهه نخست امسال با استناد به داده‌های خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهد ارزش پوند در این مدت ۲.۳ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است و میانگین نرخ برابری پوند در این مدت، ۱.۳۲۸۱ دلار بوده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اخیراً گفته است که با وجود دو مرتبه رأی منفی مجلس انگلیس به برنامه‌های پیشنهادی وی برای خروج از اتحادیه اروپا، اطمینان فعالان تجاری نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور رو به بهبود است.

پوند علاوه بر همتای آمریکایی‌اش، در برابر یورو نیز افزایشی بوده است و ارزش آن در این بازه زمانی با ۱.۶ درصد افزایش در مقابل یورو همراه شده است.

از طرف دیگر، دلار کانادا نیز سال ۲۰۱۹ را با عملکردی خوب شروع کرده است به گونه‌ای که علی رغم کاهش رشد اقتصادی از سه درصد در سال ۲۰۱۷ به ۱.۸ درصد در سال ۲۰۱۸، دلار کانادا در شرایط بهتری از اواخر سال گذشته قرار دارد و ارزش آن در برابر همتای امریکایی‌اش تقریباً تثبیت شده است. میانگین دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی‌اش ۱.۳۳ بوده است.

تخمین زده می‌شود در چهار ماه آینده، اقتصاد کانادا ماهانه حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند. نرخ بهره نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد و به نظر می‌رسد بانک مرکزی این کشور می‌تواند با خیال آسوده‌تری در مقایسه با سال قبل، نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد