اونس طلا2213.41
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حداقل و حداکثر قیمت‌‌ بلیت پروازهای نوروزی‌

با توجه به اینکه کف و سقف نرخ بلیت پروازهای داخلی برای ایام نوروز مشخص شده است مقامات مسئول به مسافران هواپیما توصیه می‌کنند با آگاهی از این نرخ‌ها، در دام سودجویان نیفتند.

قیمت بلیت پروازهای داخلی در همه مسیر‌ها برای ایام نوروز، همان نرخ‌های آذرماه ۹۷ است و به گفته رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با همکاری مدیران عامل شرکت‌ها، قیمت بلیت پروازهای نوروزی امسال افزایش نیافته است و همان قیمت‌های قبلی است.

اسعدی سامانی به مسافران پروازی نوروزی توصیه می‌کند حتما بلیت را از سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر و سایت‌های دارای مجوز خریداری کنند و با آگاهی از نرخ‌ها، اجازه ندهند سودجویان در ایام پیک سفر، قیمت بالاتر از نرخ‌‌های مشخص شده را اعمال کنند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، آژانس‌ها و همچنین سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما ابلاغ شده است که به هیچ عنوان حق ندارند بالاتر از قیمت‌های تعیین شده شرکت‌های هواپیمایی، نرخی در سایت خود درج کنند.

اسعدی سامانی گفت که سایت‌های اینترنتی ‌فروش بلیت هواپیما و شرکت‌های خدمات مسافرتی ملزم شده‌اند حتماً نسبت به تطبیق نرخ عرضه شده خود با قیمت‌های بلیتی که در سایت‌ شرکت‌های هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است اقدام کنند.

البته ناگفته نماند که فقط در مسیر‌های قشم، کیش و مناطق نفت‌خیز پرواز چارتری برقرار است که در این راستا ممکن است قیمت‌ها از نرخ‌های تعیین شده متفاوت باشد تا (حدود ۹۰۰ هزار تومان) اما نباید این نرخ‌‌ها از حد معمول و متعارف هم عبور کند ضمن آنکه بلیت‌‌های چارتری باید همه مضامین چارتر را نظیر هتل هم در برگیرد.

از سوی دیگر مشاهده شده است در این ایام، برخی آژانس‌های فروش بلیت هواپیما در شرایط افزایش تقاضا و عرضه محدود، نسبت به اعمال نرخ‌های بالاتر از قیمت تعیین شده اقدام کرده‌اند که ضرورت دارد حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی برای صیانت از نرخ‌های خود، حتما در این حوزه وارد عمل شده و با متخلفان برخورد کنند؛ سازمان هواپیمائی کشوری‌ طبق سنوات گذشته مسئولیت نظارت بر نرخ ها را بر عهده دارد.

مسافران حمل و نقل هوایی می‌توانند دامنه (کف و سقف) نرخ‌ بلیت پروازهای داخلی را از اینجا مشاهده کنند.

ضرورت دارد مسافران‌ برای تهیه بلیت یک مسیر ابتدا به سایت شرکت‌های هواپیمایی و یا سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه و نرخ‌های درج شده در سایت را مشاهده کنند و سپس برای تهیه بلیت اقدام کنند تا به این ترتیب با خرید بلیت گران‌تر متضرر نشوند.

همچنین توصیه می‌شود مسافران اگر بلیتی را از سایت خریداری می‌کنند از طریق لینک اعتبارسنجی درج شده در سایت شرکت‌های هواپیمایی و ‌سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌ نسبت به اعتبارسنجی بلیت خود اقدام کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد