اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتحادیه اروپا، قزاقستان،‌ترکیه و فیجی هم پرواز بوئینگ‌های 737 مکس را ممنوع کردند

امروز قزاقستان، ترکیه و فیجی اعلام کردند که پرواز بوئینگ‌های 737 مکس را ممنوع کرده و از طرف دیگر کشورهای آمریکای لاتین هم در حال ارزیابی شرایط برای ممنوع کردن فعالیت این هواپیماها هستند.

کمیته هوانوردی قزاقستان اعلام کرد از امروز فعالیت بوئینگ‌های 737 مکس را در این کشور به حالت تعلیق درمی‌آورد.

دلیل این مسئله دو مورد سقوط این هواپیماها طی 5 ماه گذشته در اندونزی و اتیوپی اعلام شده است.

در بیانیه این کمیته آمده است که البته تنها یک فروند از این هواپیماها در قزاقستان به ثبت رسیده که توسط یک شرکت خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش حریت، وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل دو مورد سانحه مرگبار هواپیماهای بوئینگ 737 طی 5 ماه گذشته از امروز پرواز آنها در ترکیه ممنوع خواهد بود و این اقدام در راستای سیاست‌های پیشگیرانه اجرایی می‌شود.

در این بیانیه آمده است: فعالیت این نوع هواپیماها تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز 12 فروند از هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را در اختیار دارد و به گفته بلال اکسی مدیرعامل این شرکت هواپیمایی از امروز تمام پروازهای بوئینگ‌ 737 مکس متوقف خواهد بود.

به گزارش رویترز، مقامات سازمان هوانوردی فیجی هم امروز اعلام کردند که فعالیت دو فروند بوئینگ‌های 737 مکس در این کشور را به صورت موقت متوقف کردند.

شرکت هواپیمایی فیجی و مقامات سازمان هوانوردی این کشور طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در راستای توجه به نگرانی‌های عمومی و اجرای ضوابط فعالیت این دو فروند به صورت موقت زمین گیر شدند.

به گزارش تلام‌نیوز، آرژانتین و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی هم در حال بررسی طرح بستن آسمان خود به روی بوئینگ‌های 737 مکس هستند.

بر اساس بیانیه مقامات هوانوردی آرژانتین متوقف شدن پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 در اتحادیه اروپا، چین و هند در حال فشار آوردن به آمریکا برای اتخاذ سیاست مشابه است.

توماس اینسائوستی رئیس سازمان هوانوردی آرژانتین می‌گوید: این موضوعی است که ما درباره احتمال اجرای آن صحبت می‌کنیم اما هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع از سوی مقامات هوانوردی منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفته و قرار است ما به صورت گروهی درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

دیگر کشورها نظیر هند، استرالیا، اندونزی، سنگاپور، مکزیک، ویتنام، آفریقای جنوبی، چین، کایمن، اتیوپی، مغولستان و مغرب هم پرواز بوئینگ های 737 مکس را ممنوع کرده‌اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد