اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صعود دلار جهانی به لطف برگزیت

پس از رای منفی مجلس انگلیس به برنامه پیشنهادی دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا، ارزش دلار در برابر پوند تقویت شد.

با مخالفت مجدد نمایندگان مجلس انگلیس با توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا بر سر نحوه خروج انگلیس از این اتحادیه، اکنون قرار است مجلس انگلیس در خصوص خروج بدون توافق از اتحادیه در تاریخ ۲۹ مارس و یا تمدید مهلت خروج تا زمان رسیدن به یک توافق مشخص رأی گیری کند.

تاکویا کندا، مدیر مرکز تحقیقاتی " گتیم" گفت: مجلس احتمالاً با خروج بدون توافق مخالفت خواهد کرد چرا که خروج از بزرگ‌ترین منطقه تجاری دنیا بدون رسیدن به توافقی بر سر چگونگی کار با آن در آینده، کار عاقلانه‌ای نخواهد بود.

در معاملات امروز، پوند با کاهش ۰.۶۵ درصدی ارزش خود به ازای ۱.۳۰۸۹ دلار مبادله شد. اکایو سرا، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه " سوموتیمو میتوسی" گفت: حتی اگر انگلیس تصمیم بگیرد که مهلت خروج از اتحادیه را تمدید کند، سوال آنجا است که این مهلت چه قدر خواهد بود و قرار است چه کاری انجام شود تا در آن مدت توافقی حاصل شود. بدون یک نقشه راه قابل قبول، انگلیس کار بسیار سختی برای راضی کردن رهبران اروپایی برای امتیاز گیری بیشتر در پیش دارد.

از سوی دیگر اما دلار از وضعیت موجود استفاده کرد و خود را به سطوح بالاتری رساند به گونه‌ای که هر یورو تا ۱.۱۲۸۳ دلار نیز عقب نشست و شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۹۹۲ واحد رسید تا بار دیگر در آستانه فتح کانال ۹۷ واحدی قرار گیرد. در برابر ین نیز هر دلار به ازای ۱۱۱.۲۱ ین مبادله شد.

در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۵۹۹۳ روپیه هند، ۱.۴۱۸۲ دلار استرالیا، ۱.۳۳۶۷ دلار کانادا، ۱.۰۰۷۹ فرانک سوئیس و ۷.۷۱۱۰ یوان چین مبادله شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد