اونس طلا2196.58
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان خواهد شد

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد،آمریکا تا سال ۲۰۲۴ ، عربستان و روسیه را پشت سر گذاشته و به بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم‌انداز سالانه خود پیش‌بینی کرد، تولید نفت آمریکا طی ۵ سال آینده افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد؛ چراکه استخراج نفت از میادین نفت شیل (نفت صخره‌های رسی) این کشور روندی صعودی را خواهد داشت.

این آژانس پیش‌بینی کرده است، در سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند با پشت سرگذاشتن عربستان و روسیه به بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.

در ماه فوریه صادرات نفت آمریکا به بالاترین میزان خود در تاریخ این کشور رسید و به روزانه ۳.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

در بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: آمریکا تا سال ۲۰۲۴، ۷۰ درصد افزایش ظرفیت تولید نفت جهان را به خود اختصاص خواهد داد و ۴ میلیون بشکه به تولید نفت جهان اضافه خواهد کرد.

بر اساس پیش‌بینی این سازمان کل صادرات نفت عربستان در سال ۲۰۲۴ روزانه ۹.۵۲ میلیون بشکه در روز خواهد بود و آمریکا به سرعت جای خالی عربستان را در بازار پر خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۳ صادرات نفت آمریکا از روسیه پیشی خواهد گرفت و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از این رقیب آسیایی خود خواهد بود.

فاتح بیرول، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: دومین موج انقلاب نفت شیل آمریکا در راه است و سهم آمریکا در بازار نفت و گاز به شدت افزایش خواهد یافت و جریان معاملات نفت و گاز بین‌المللی را تغییر خواهد داد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد