اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۵ مگاپروژه که پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را بلعیدند

گویی مسابقه‌ای در بین کشورها وجود دارد که بزرگترین و هزینه‌برترین پروژه‌هایی را که وعده می‌دهند زندگی میلیون‌ها نفر را بهتر کنند، را معرفی کنند. آمریکا پیشتاز این رقابت است.

گویی مسابقه‌ای در بین کشورها وجود دارد که بزرگترین و هزینه‌برترین پروژه‌هایی را که وعده می‌دهند زندگی میلیون‌ها نفر را بهتر کنند، را معرفی کنند. آمریکا پیشتاز این رقابت است و دولت مقادیر هنگفتی را برای توسعه جاده‌ها، تونل‌ها، پل‌ها، نیروگاه‌ها و اسلحه‌ها هزینه می‌کند تا به آمریکایی‌ها احساس امنیت و راحتی بدهد.

راشاتودی لیستی از بزرگترین و گران‌ترین پروژه‌های آمریکا تهیه کرده است که مالیات‌دهندگان را به شگفتی در مورد اینکه پول آنها کجا خرج می‌شود، وا خواهد داشت.

راه‌آهن سریع‌السیر کالیفرنیا

این پروژه دو شهر سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس را به هم متصل خواهد کرد و طبق برنامه زمان‌بندی، فاز اول این پروژه در ۲۰۲۹ تکمیل خواهد شد، هرچند این پروژه ۷۷ میلیارد دلاری با مشکلات زیادی برای تأمین بودجه و رسیدن به زمان‌بندی خود روبرو است.

پروژه ساخت جنگنده اف ۳۵

پروژه ساخت جنگنده اف ۳۵، که انتظار می‌رود هزینه آن به ۱.۵ تریلیون دلار برسد، به گران‌ترین پروژه سیستم‌های تسلیحاتی تاریخ آمریکا تبدیل شده است. هرچند این هواپیما هنوز نتوانسته است تمامی وظایفی که برای آن طراحی شده بود را به طور کامل اجرا کند و تردیدهایی در مورد موفقیت آن وجود دارد.

تونل بزرگ بوستون

تونل بوستون که به طور غیر رسمی به آن حفاری بزرگ می‌گویند، یکی از گران‌ترین پروژه‌های بزرگراهی در تاریخ آمریکاست که شامل ساخت یک بزرگراه ۶ بانده به همراه تقاطع‌هایی بزرگ و تونلی ۶ کیلومتری است. این پروژه که از ۱۹۸۴ آغاز شد و در ۲۰۰۷ با هزینه‌ای ۲۱ میلیارد دلاری به پایان رسید.

پروژه انرژی هسته‌ای در کارولینای جنوبی

این پروژه در رنسانس هسته‌ای آمریکا طراحی شد اما سرانجام ۲ راکتور هسته‌ای اولیه این پروژه به شکست کامل انجامید. شرکت اسکانا سازنده این پروژه، که در ابتدای امسال ورشکسته شد و شرکت دولتی سانتی کاپر هم عملیات ساخت دو واحد دیگر را پس از صرف ۹ میلیارد دلار، متوقف کرد. این دو واحد تا ۴۰ درصد تکمیل شده بودند و حالا با ظهور نسل جدید رآکتورها که ارزان‌تر و کارآمدتر هستند، دیگر هرگز ساخته نخواهند شد.

سیستم اتوبان‌های بین‌ایالتی

برخلاف رآکتورهای کارولینای شمالی و پروژه جنگنده اف ۳۵، شبکه بزرگراه‌های آمریکا با دسترسی کنترل شده را نمی‌توان یک شکست تلقی کرد، اما هزینه ساخت پروژه‌های مربوط به آن سرسام‌آور است. شبکه بزرگراه‌های آمریکا با طول ۷۷۵۴۰ کیلومتر، پس از چین بزرگترین شبکه بزرگراهی در جهان است، یکی از گران‌ترین پروژه‌های ساخت‌وساز در تاریخ جهان به حساب می‌آید. این پروژه از ۱۹۹۵ آغاز شد و ساخت آن ۳۵ سال طول کشید. در سال ۲۰۰۶ هزینه ساخت این بزرگراه‌ها ۲۴۵ میلیارد دلار برآورد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد