اونس طلا2381.95
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

احتمال جایگزینی پوند انگلیس با پول ملی جدید توسط اسکاتلند

نخست وزیر اسکاتلند از ایده معرفی پول ملی این کشور حمایت کرد.

نیکلا استروژوندیروز در سخنان خود در مجلس این کشور از ایده کنار گذاشتن پوند از پول ملی حمایت کرد. ایده معرفی پول ملی که حرکت جدیدی در راستای استقلال اسکاتلند از انگلیس محسوب می‌شود، سال گذشته و توسط کمیسیون توسعه پایدار مجلس این کشور مطرح شد.

به گفته منابع خبری، کیث براون، قائم مقام حزب حاکم و درک مک کی، وزیر دارایی اسکاتلند در حال تلاش برای جلب حمایت اعضای حزب برای حمایت از این ایده هستند تا آن را در کنفرانس خبری بهار امسال اعلام کنند. براوندر یادداشتی برای دیلی رکورد نوشته است: تا زمانی که از امنیت و ثبات پولی مطمئن نشویم، به استفاده از پوند به عنوان پول ملی خود ادامه خواهیم داد. این همان رویکردی است که ایرلند در زمان استقلال از انگلیس برای مدتی در پیش گرفت.

با این حال تلاش‌های اسکاتلند برای جایگزینی پوند با واکنش تمسخرآمیز مقامات حزب حاکم انگلیس مواجه شده است به گونه‌ای که موردو فریزر، از سخنگویان حزب " توری" این تلاش‌ها را برنامه‌ای بی روح برای رهایی از پوند خوانده است و گفته است: همین چهار سال پیش استروژون و اسکاتلندی‌ها گفته بودند پوند پول ما نیز هست و اکنون می‌خواهند آن را بدون توجه به هزینه‌های این کار بر جیب مردم تحمیل کنند.

در اسکاتلند این برنامه با مخالفت‌هایی نیز رو برو شده است. ریچارد لئونارد، سخنگوی حزب کارگر اسکاتلند گفت: این برنامه در صورت تحقق ما را برای یک دهه دیگر با ریاضت اقتصادی مواجه خواهد کرد و این دقیقاً بر خلاف چیزی است که اسکاتلند نیاز دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد