اونس طلا2155.7
مظنه14,241,000
18 گرم3,287,500
ارزش سکه32,084,973
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

تداوم سیر صعودی طلا در هفته جاری

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند روند افزایشی طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.

شماری از تحلیلگران و معامله‌گران به انتظارات برای توقف روند صعودی اخیر دلار آمریکا اشاره کردند که به نفع طلا خواهد بود و کمک می‌کند قیمت این فلز ارزشمند بالاتر رود. سایرین نیز بهبود عوامل فنی را دلیل پیش‌بینی خود برای رشد قیمت طلا ذکر کردند.

در نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۳ نفر یا معادل ۷۶ درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر یا ۱۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

از میان ۴۵۵ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز شرکت کردند، ۲۴۴ نفر یا معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۱۵ نفر یا ۲۵ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۹۶ نفر یا ۲۱ درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۷۳ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۵۵ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۸.۲۰ دلار یا ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۳۲۲.۱۰ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۳ درصد رشد قیمت ثبت کرد.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت بازرگانی ام کی اس به کیتکونیوز گفت: تصور می‌کنم در هفته جاری ما آماده حرکت به سوی ۱۳۵۰ دلار خواهیم بود. بنابراین هر گونه عقب‌گرد قیمت، فرصت خوبی برای خرید خواهد بود.

شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ نیز پیش‌بینی کرد طلا در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی نظیر مذاکرات تجاری آمریکا و چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی، همچنان روند صعودی خواهد داشت به خصوص که طلا در معاملات اخیر همچنان در بالای مرز ۱۳۰۰ دلار مانده است.

آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو نیز اظهار کرد: طلا افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت ریسک گریزی به دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا و چین، طلا می‌تواند تا مرز ۱۳۶۵ دلار صعود کند.

چندین نفر از کارشناسان وال استریت با بیان اینکه دلار آمریکا تا حدودی روند صعودی خود را از دست خواهد داد، افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.

شاخص دلار آمریکا روز جمعه ۰.۱ درصد افت کرد و در ۹۶.۸۴۴ واحد ایستاد اما برای کل هفته ۰.۲ درصد افزایش نشان داد. طلا و دلار رابطه معکوس دارند و رشد ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

دیوید میدن، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره اظهار کرد: سرمایه گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند طلا حتی در صورت رشد ارزش دلار نیز صعود کند. وی خرید این فلز در قیمت‌های پایین را توصیه کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد