اونس طلا2151.5
مظنه14,111,000
18 گرم3,257,500
ارزش سکه31,792,083
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

اولین ارز دیجیتالی معتبر آمریکایی رونمایی شد

بزرگ‌ترین بانک آمریکایی از ارز دیجیتالی خود رونمایی کرد.

بی بی سی، این ارز مجازی که با نام " جی پی ام کوین" شناخته می‌شود، نخستین ارز مجازی معتبری در آمریکا است که توسط یک بانک پشتیبانی می‌شود. این ارز که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، به طور موفقیت آمیزی توانسته است انتقال وجه از حساب بانکی به حساب مشتری را انجام دهد.

علی رغم آن‌که جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان یکی از منتقدان علنی بیت کوین در سال‌های اخیر بوده است، اما در کنفرانس خبری خود به مناسبت رونمایی از این ارز گفت وی همواره به ظرفیت عظیم فناوری بلاک چین اعتقاد داشته است.

عمر فاروق، مدیر بخش خدمات مالی دیجیتال و بلاک چین بانک جی پی مورگان نیز گفت: تا زمانی که ارزهای مجازی قابل کنترل و قانون گذاری باشند، از آنها حمایت می‌کنیم.

ارزهای مجازی می‌توانند در دنیای واقعی برای بسیاری از امور نظیر رزرو هتل، پرداخت هزینه غذا و حتی اجاره خانه مورد استفاده قرار گیرند اما ناشناس‌ماندن استفاده کنندگان، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این ارز است. به دلیل همین ناشناس ماندن نیز این ارزها از محبوبیت بالایی در بین تبهکاران و مجرمان مالی برخوردار هستند.

به گفته بانک جی پی مورگان، فعلاً امکان استفاده از این ارز جدید برای مشتریان وجود ندارد و قرار است از این فناوری در انتقال وجه درون شبکه‌ای این بانک استفاده شود.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند جی پی مورگان نیازی به ایجاد ارز مجازی مخصوص خود نداشته است. دیوید جرارد، نویسنده کتاب "بیت کوین، بلاک چین، اترتیوم و قراردادهای هوشمندانه" گفت: جی پی مورگان اصلاً نیازی به ارزهای دیجیتالی نداشت چرا که می‌تواند امور خود را به مانند آن‌چه قبلاً نیز انجام می‌شد از طریق پایگاه داده خود انجام دهد.

بانک جی پی مورگان در پاسخ به منتقدان گفته است استفاده از فناوری بلاک چین موجب افزایش سرعت نقل و انتقالات مالی خواهد شد و ریسک اشتباهات در حساب مشتریان را به حداقل خواهد رساند، ضمن آن که هزینه‌های عملیات بانکی نیز کاهش خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد