اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود بورس‌های جهانی

بورس‌های جهانی با افزایش امیدواری‌ها نسبت به نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در مسیر صعودی قرار گرفتند.

در بورس وال استریت، شاخص‌های "داو جونز" و "نزدک کامپوزیت" با ثبت هشتمین صعود هفتگی متوالی به کار خود خاتمه دادند. هم چنین شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ثبت چهارمین رشد مثبت متوالی خود در بالای سطح میانگین ۲۰۰ روزه اخیر خود قرار گرفت تا وارد محدوده تکنیکال مهمی شود. این سه شاخص به ترتیب ۱.۷۴ درصد، ۰.۶۱ درصد و ۱.۰۹ درصد صعود کردند.

آمریکا و چین در پایان مذاکرات خود در پکن توافق کردند دور بعدی مذاکرات در واشنگتن برگزار شود. هر دو طرف در بیانیه‌های جداگانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات و تمایل به حل و فصل اختلافات سخن گفته‌اند. آلن کارتر، مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری در نیویورک گفت: حل مسائل تجاری بین چین و آمریکا می‌تواند انگیزه لازم را برای تقویت رشد بازارهای جهانی به آن‌ها بدهد.

برخی منابع آگاه از احتمال دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با همتای چینی‌اش تا پیش از پایان مهلت یکم مارس خبر می‌دهند تا پیشرفت در مذاکرات تجاری شتاب بیشتری بگیرد. آمریکا تهدید کرده است در صورت نرسیدن به توافق، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه وضع خواهد کرد.

در دیگر نقاط جهان نیز بورس‌ها عمدتاً با صعود به کار خود خاتمه دادند به گونه‌ای که در اروپا، شاخص استوکس ۶۰۰ که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است ۱.۸۴ درصد صعود کرد، در انگلیس شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۶ درصد افزایش بسته شد، در فرانسه شاخص "کک ۴۰" ۱.۷۹ درصد و در آلمان شاخص "دکس" ۱.۸۹ درصد بالاتر رفتند.

در بازار نفت، هر بشکه نفت خام "وست تگزاس اینتر مدیت" به ۵۵.۵۹ دلار رسید و نفت برنت به ازای ۶۶.۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد. هر اونس طلا با ۱.۱ درصد افزایش به ازای ۱۳۲۱.۳۶ دلار و هر اونس نقره با ۰.۱۶ درصد افزایش به ازای ۱۵.۷۸ دلار معامله شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد