اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جواب منفی اوپک به درخواست حمایت ونزوئلا

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به تأثیر منفی تحریم‌ها روی قیمت نفت و ریسک‌های احتمالی برای سایر اعضای اوپک، خواستار حمایت این گروه در برابر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت این کشور شده است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: اوپک که ونزوئلا یکی از اعضای مؤسس آن است، حاضر نشده است هیچ بیانیه رسمی منتشر کند. اوپک می‌گوید این گروه نگران سیاست نفتی است نه مسائل سیاسی.

بیش از ۴۰ کشور شامل آمریکا، قدرت‌های اروپایی و اکثر کشورهای آمریکای لاتین خوان گوایدو، رقیب مادورو را به عنوان رئیس قانونی دولت این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

درخواست حمایت مادورو از اوپک، در نامه‌ای به محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک فرستاده شده که تاریخ آن ۲۹ ژانویه - یک روز پس از اعلام تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA - است.

مادورو در این نامه نوشته است: کشور ما امیدوار است از همبستگی و حمایت کامل اعضای اوپک و کنفرانس وزیران این گروه در مبارزه علیه مداخلات غیرقانونی آمریکا در امور داخلی ونزوئلا برخوردار شود. وی در بخش دیگری از این نامه نوشته است: اوپک باید راه‌کارهای احتمالی را بر مبنای تأثیری که تحریم‌های آمریکا روی بازار انرژی جهانی می‌گذارد و ریسکی که برای کشورهای دیگر این گروه دارد، مشخص کند.

تحریم‌ها علیه ونزوئلا قیمت جهانی نفت را تقویت کرده است و روند صادرات بیش از ۲۰ نفتکش حامل نفت ونزوئلا را مختل کرده و باعث سرگردانی این کشتی‌ها در آب‌های منطقه گلف کاست آمریکا شده است.

با این حال تحلیلگران می‌گویند ظرفیت مازاد فراوانی در سایر تولیدکنندگان نفت مانند عربستان سعودی وجود دارد. همچنین کشورهای مصرف کننده نفت، ذخایر استراتژیکی دارند که از دست رفتن صادرات نفت ونزوئلا را جبران می‌کند.

اوپک از بحث‌های سیاسی مربوط به اعضایش اجتناب می‌کند و سال گذشته درخواست ایران برای گنجانده شدن موضوع تحریم‌های آمریکا علیه تهران در نشست سیاست گذاری خود را رد کرد.

ونزوئلا یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفت اوپک بود اما تولید نفت این کشور به دلیل فروپاشی اقتصادی، سال‌هاست که دچار کاهش شده است.

شرکت تحقیقاتی "ریستاد" انتظار دارد تولید نفت ونزوئلا از ۱.۳۴ میلیون بشکه در روز در پایان سال ۲۰۱۸ به ۶۸۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ سقوط کند.

ونزوئلا به همراه لیبی و ایران از مشارکت در جدیدترین توافق کاهش تولید اوپک معاف شده‌اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد