اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا به حاشیه رفت

طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی، با احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه مذاکرات تجاری آمریکا و چین و رشد ارزش دلار، نتوانست پیشروی کند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۳۰۹ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۴ درصد سقوط کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تغییری نداشت و در ۱۳۱۲.۷۰ دلار ماند.

کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت IG Markets اظهار کرد: طلا در کوتاه مدت توسط دلار آمریکا به حاشیه رانده شده است. معامله‌گران به دلیل نگرانی‌ها نسبت به ضعف اقتصاد منطقه یورو، در حال خلاصی از هر چیزی هستند که به اروپا مربوط می‌شود و در نتیجه به خرید اوراق قرضه آمریکا پرداخته‌اند که ارزش دلار را تقویت کرده است.

زمانی که سرمایه‌گذاران اوراق قرضه آمریکا را خریداری می‌کنند، لازم است دلار هم بخرند که در نتیجه باعث می‌شود طلا به دلار، برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر شود و تقاضای خرید کمتری پیدا کند.

رودا در ادامه افزود: با این حال طلا در برابر کاهش قیمت مقاومت کرده و در محدوده ۱۳۰۵ تا ۱۳۲۰ دلار خواهد ماند زیرا سرمایه‌گذاران همچنان منتظر نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین، سرنوشت تعطیلی دولت آمریکا و نشانه‌های ضعف اقتصاد چین هستند.

قرار است هفته جاری یک هیأت از مقامات آمریکایی برای ادامه مذاکرات به پکن سفر کند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است اگر تا اول ماه مارس، دو طرف به توافق نرسند، تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان از سال گذشته بازارهای مالی را ملتهب کرده و جذابیت دلار آمریکا به‌عنوان دارایی امن را افزایش داد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پس از پیشروی ۰.۴ درصدی در روز دوشنبه، در ۹۷.۰۵ واحد ثابت ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۳۹۲ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۵.۷۴ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۶ درصد افزایش یافته و به ۷۸۶ دلار رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد