اونس طلا2212.79
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دلار رکورد ۲۰۱۹ خود را شکست

ثبت هشتمین صعود متوالی دلار باعث شد این ارز در بالاترین سطح ثبت شده خود در سال ۲۰۱۹ قرار گیرد.

به نقل از رویترز، در شرایطی که مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در پکن ادامه دارد و وزیر خارجه آمریکا به کشورهای مختلف در خصوص همکاری با غول چینی هوآوی هشدار داده است، ارزش دلار در معاملات امروز ارزی جهان برای هشتمین روز متوالی افزایش یافت. سیم مو سیونگ، استراتژیست ارزی در بانک سنگاپور گفت: در حال حاضر دلار از اضطراب معامله گران در خصوص نتایج مذاکرات تجاری نهایت استفاده را می‌برد.

در شرایطی که آمریکا تهدید کرده است در صورت نرسیدن به توافق مشخص با چین بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از این کشور تعرفه‌هایی با متوسط ۱۰ تا ۲۵ درصد وضع خواهد کرد، ارزش دلار در برابر ین و فرانک سوئیس که به عنوان ارزهای امن جهانی شناخته می‌شود ۰.۱ درصد پیشروی کرد به گونه‌ای که هر دلار به ۱۱۰.۴۷ ین و هر فرانک به ۱.۰۰۴ دلار رسید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۴۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۹۷.۰۴ واحد، رکورد سال ۲۰۱۹ خود را شکست و برای نخستین بار در سال جاری در سطح بالای ۹۷ واحد ایستاد. مقاومت یورو در کانال ۱.۱۳ دلاری نیز در نهایت شکسته شد و یورو با ششمین کاهش متوالی به ازای ۱.۱۲۷۸ دلار مبادله شد.

به گفته برخی استراتژیست‌های ارزی، در صورتی که یورو نتواند در روزهای آینده به کانال ۱.۱۳ برگردد احتمال عقب نشینی یورو به کانال ۱.۱۲ دلاری نیز وجود دارد. کیتی لین، استراتژیست ارزی مؤسسه " بک است منیجمنت" گفت: احتمال رسیدن یورو به ۱.۱۲۱۵ دلار که در نوامبر سال گذشته به ثبت رسید وجود دارد.

پوند انگلیس تنها ارز مهمی بود که توانست در معاملات امروز در برابر پیشروی دلار بایستد و هر پوند با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۲۸۶۹ دلار رسید هر چند که پوند هنوز هم با کانال ۱.۳ دلار فاصله زیادی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد