اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مبادله پایاپای نفت ونزوئلا با هند برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

وزیر نفت ونزوئلا که به دنبال راهی است برای دور زدن تحریم های اعمال شده آمریکا گفت کشورش برای داد و ستد پایاپای نفت با هند آماده است‌.

مانوئل کوودو، وزیر نفت ونزوئلا گفت کشورش برای داد و ستد پایاپای نفت با هند آماده است . ونزوئلا به دنبال راه حلی است برای تحریم های اعمال شده آمریکا در اواخر ژانویه .
کاراکاس که از هند دارو و سایر محصولات را میخرد، برای حفظ جریان نفت خود به اولین مقصد پس از آمریکا ، به دنبال شیوه های جایگزین پرداخت است.
خریداران آمریکایی نفت ونزوئلا به خاطر تحریم ها واردات نفت از این کشور را متوقف کرده اند. کوودو گفت می خواهد فروش به هند را دو برابر کند .هند سال گذشته بیش از 340 هزار بشکه نفت در روز از ونزوئلا خرید .
کوودو با اشاره به اینکه ونزوئلا می خواهد تجارت خدمات و تکنولوژی را با دهلی نو افزایش دهد گفت: « روابط با هند ادامه می یابد. تجارت ادامه دارد » .
وزیر نفت ونزوئلا طی کنفرانسی گفت که کشورش قصد دارد عرضه نفت به هند را از 300 هزار بشکه فعلی دو برابر کند. قبل از تحریم ها، آمریکا روزانه بیش از 500 هزار بشکه نفت از ونزوئلا می خرید و بزرگترین خریدار نفت این کشور بود .
کوودو پس از نشستی با پالایشگاه های هند در دهلی نو گفت: « هند هم می خواهد واردات از ونزوئلا را افزایش دهد » .
دولت آمریکا در 28 ژانویه سخت ترین تحریم ها را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا اعمال کرد. آمریکا شرکت های مستقر در ونزوئلا و شعبه های آنها را در آمریکا از انتقال پول نفت ونزوئلا به حساب های بانکی شرکت نفت دولتی این کشور منع کرد تا حساب های جدیدی توسط دولت جدید خوان گوایدو باز شود .
هند سال گذشته دومین مقصد بزرگ ونزوئلا برای صادرات نفت بود .
قراردادهای مبادله پایاپای به هند کمک می کند تجارتش را با ونزوئلا متعادل کند . در سال مالی 18_2017، ارزش واردات هند از ونزوئلا 5.87 میلیارد دلار بود درحالیکه صادرات این کشور 79.3 میلیون دلار گزارش شد .
کوودو گفت تولید نفت ونزوئلا در حال حاضر 1.57 میلیون بشکه در روز است، یعنی حدود نصف تولید این کشور در آغاز این قرن. تحریم های آمریکا به معنی از دست رفتن 20 میلیارد دلار درآمد نفتی از ونزوئلا است.
گوایدو ماه گذشته خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند. این اقدام توسط آمریکا و برخی متحدانش به رسمیت شناخته شد. وی سعی دارد درآمد شرکت نفت دولتی ونزوئلا را از شرکت نفت سیتگو به دست آورد .
در عوض، شرکت نفت دولتی ونزوئلا قصد دارد دو عضو آمریکایی هیأت مدیره سیتگو را برکنار کند.
علی رغم تحریم های آمریکا، کوودو گفت: « هیچ کمبود بنزینی در کشور نداریم و روابط کشور با شرکت های انرژی بین المللی ادامه دارد » .
وی گفت: « ما همکاری های استراتژیک با چندین شرکت در سراسر جهان داریم که یکی از آنها شرکت چورون آمریکا است » .

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد