اونس طلا2215.47
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رشد ۱۸۴ درصدی ارزش معاملات سهام در سال جاری

تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی حاکی است، ارزش معاملات سهام در بورس تهران در پایان پاییز امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد نزدیک به ۱۸۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

مطابق با جدیدترین اطلاعات و آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در بخش‌‌های مالی و بازار سرمایه، ارزش معاملات سهام در پایان عملکرد ۹ ماهه امسال به ۱۰۱ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه پارسال از رشد ۱۸۴.۸ درصدی این ارزش در بورس تهران حکایت دارد.

در عین حال ارزش معاملات بازار اول در این بورس نیز از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۹۷ به ۶۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید که نسبت به عملکرد ۹ ماهه پارسال این بازار با رشد ۲۱۳.۷ درصدی روبه‌روست.

این در حالی است که ارزش معاملات سهام در بازار اول بورس تهران طی آذرماه امسال نسبت به آبان‌ماه سال جاری با کاهش ۵۰.۷ درصدی مواجه شده بود.

ارزش معاملات سهام در بازار دوم بورس تهران نیز طی عملکرد ۹ ماهه امسال به ۳۶ هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه پارسال با رشد ۱۴۴ درصدی روبه‌رو بود.

براساس این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان پاییز منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۷، ۳۶۷ میلیارد و ۴۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۹ روز معاملاتی داد و ستد شده است که این تعداد سهام معامله شده نسبت به عملکرد دوره مشابه سال قبل، از رشد ۱۳۱.۸ درصدی حکایت دارد.

بیشترین سهام معامله شده در بورس تهران طی دوره مذکور از طریق بازار اول بورس تهران با حضور شرکت‌های بزرگ بورسی دست به دست شده که حاکی از رشد ۱۶۴.۳ درصدی این حجم از سهام نسبت به پارسال حکایت دارد.

از نکات قابل تأمل در گزارش بانک مرکزی، کاهش تعداد شرکت‌های درج شده در بورس تهران طی عملکرد ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

طی عملکرد ۹ ماهه پارسال بورس تهران، تعداد شرکت‌های درج شده در این بورس به ۳۲۷ نماد معاملاتی رسیده بود که آمارهای جدید نشان می‌دهد این تعداد شرکت هم‌اکنون تا پایان پاییز امسال به ۳۲۳ شرکت درج شده در تابلوی معاملات کاهش یافته است.

به این ترتیب ارزش کل بازار سهام در بورس تهران، از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۹۷ به رقم ۵۹۲ میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیون تومان رسید که در مقایسه با ارزش کل بازار سهام در ۹ ماهه منتهی با پایان آذر ۹۶ با رشد ۵۵.۲ درصدی روبه‌روست.

در آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران طی ۹ ماهه سال جاری به محدوده ۱۵۶ هزار و ۸۳ واحد رسید که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه پارسال این بازار، حاکی از رشد ۶۳.۴ درصدی دارد. در این آمار با وجود کاهش بازدهی ۱۱.۲ درصدی شاخص کل بورس در پایان آذرماه ۹۷ نسبت به پارسال، اما در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۶ افزایش ۶۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر بورس تهران نیز طی دوره عملکردی مذکور تا پایان پاییز امسال به ۶ هزار و ۷۳۷ واحد رسید که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال قبل با رشد ۷۱.۴ درصد همراه شده است.

وضعیت انتشار اوراق مشارکت تا پایان آذرماه سال جاری نیز نشان می‌دهد در بخش انتشار اوراق مشارکت دولتی تا پایان پاییز امسال، وزارت اقتصاد به منظور طرح‌های دولت مطابق با بند «ب» تبصره ۵ قانون بودجه ۹۶،معادل 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در ۲۶ اسفند ۹۶ با سررسید چهار ساله و نرخ سود علی‌الحساب ۱۵ درصد در سال منتشر کرده که از حجم کل این اوراق در سال ۹۷ معادل یک‌هزار و ۷۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بورس تهران به فروش رسیده است.

در بخش اوراق مشارکت غیربودجه‌ای نیز بورس تهران میزبان پذیره‌نویسی اوراق مشارکت شهرداری‌ها در ۸ سررسید مختلف به میزان ۳ هزار و یکصد میلیارد تومان بوده که از این رقم مبلغ ۲ هزار و ۱۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۷ به فروش رسیده است.

در مجموع حجم انتشار اوراق مشارکت دولتی بودجه ای و غیر بودجه ای معادل 5 هزار و یکصد میلیارد تومان در این گزارش عنوان شده که از این رقم برابر با 3 هزار و 984 میلیارد و 200 میلیون تومان در بورس تهران فروش رفته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد