اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تورم روسیه در بالاترین سطح ۲ سال اخیر

برای نخستین بار در دو سال اخیر، نرخ تورم روسیه از سطح پنج درصد گذشت.

به نقل از بلومبرگ، مرکز آمار روسیه اعلام کرد نرخ تورم ماه ژانویه روسیه به یک درصد رسید که بالاتر از پیش‌بینی ۰.۸ درصدی بود. بدین ترتیب نرخ تورم دوازده ماه منتهی به ژانویه ۲۰۱۹ در روسیه از ۴.۳ درصد به پنج درصد رسید که بالاتر از نرخ تورم چهار درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور است.

هر چند که بانک مرکزی روسیه موفق شد عملکرد قابل قبولی در کنترل قیمت‌ها با توجه به کاهش شدید ارزش روبل در برابر دلار و رشد منفی اقتصادی در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ داشته باشد اما نرخ تورم از سه ماهه پایانی سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته است به گونه‌ای که بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرده است انتظار دارد نرخ تورم روسیه امسال به شش درصد برسد.

افزایش یک درصدی قیمت‌ها در ژانویه ۲۰۱۹ در شرایطی رخ داد که نرخ تورم روسیه در ژانویه سال گذشته ۰.۳ درصد و نرخ تورم برای ۱۲ ماه منتهی به آن تنها ۲.۲ درصد بود. بیشترین تورم مربوط به بخش خدمات است که نرخ تورم آن از ۰.۱ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۱.۱ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

یکی از مؤثرترین عوامل افزایش نرخ تورم روسیه مربوط به لایحه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد بوده است. وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش‌بینی کرده است نرخ تورم روسیه برای سال ۲۰۱۹ در سطح پنج درصد باقی خواهد ماند اما بانک مرکزی انتظار تورم شش درصدی را دارد.

کارشناسان معتقدند بانک مرکزی روسیه فعلاً نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ خواهد کرد. نرخ بهره روسیه در حال حاضر ۷.۷۵ درصد است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد