اونس طلا2196.54
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اینستکس چطور در برابر آمریکایی‌ها به کمک مردم می‌آید؟

عضو اتاق بازرگانی تهران نوشت: بعد از اعلام راه‌اندازی اینستکس، پروژه بزرگترین سرمایه‌گذاری در بخش دارو کشور در 40 سال اخیر دوباره راه اندازی شد.

شرکت دانمارکی نوردیسک که یکی از غول‌های دنیا در صنعت داروسازی است و 50 درصد بازار داروهای دیابت جهان را در اختیار دارد، سرمایه گذاری مستقیمی در شهرک برکت آغاز کرده که تا 90 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشت و پیش‌بینی‌ها بر این بود که در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.
علی شریعتی در خصوص راه اندازی سازو کار مالی اروپا اینستکس در روزهای گذشته و میزان اثرگذاری آن بر اقتصاد کشور گفت: در چند روز اخیر صحبت‌هایی که در مورد این سازوکار مالی شده بیشتر منفی بوده و به طور حتم در مقابل برجام و با توجه به اینکه ایران هیچ تخلفی از آن نکرده است این سازوکار چیز خاصی محسوب نمی‌شود اما باید واقعیت‌ها را دید و شرایط فعلی کشور را سنجید.
وی افزود: در حالی‌که آمریکا و برخی کشورها به همراه برخی معارضین داخلی به دنبال سخت‌تر کردن شرایط زندگی مردم هستند و می‌خواهند مردم را در تمام ابعاد در فشار بگذارند، راه‌اندازی این سازو کار کمک زیادی می‌تواند به زندگی عادی مردم کند.
عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بعد از اعلام این سازوکار، پروژه بزرگترین سرمایه‌گذاری در بخش دارو کشور در 40 سال اخیر دوباره راه اندازی شد. شرکت دانمارکی نوردیسک که یکی از غول‌های دنیا در صنعت داروسازی است و 50 درصد بازار داروهای دیابت جهان را در اختیار دارد، سرمایه گذاری مستقیمی در شهرک برکت آغاز کرده که تا 90 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشت و پیش‌بینی‌ها بر این بود که در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: پس از برخی تنش‌ها بین ایران و دانمارک و بازداشت دیپلمات ایرانی و خروج سفیر این کشور از ایران این پروژه نیز چون سرمایه گذاری مستقیم محسوب می‌شد متوقف شد و پروژه‌ای که علاوه بر تامین نیاز داخل برای بازارهای منطقه نیز تولید داشت اما با عادی شدن رابطه ایران و دانمارک و بازگشت سفیر این کشور به ایران و اکنون با اجرایی شدن اینستکس دوباره فعالیت آن آغاز شده که می‌تواند پیام خوبی به سایر سرمایه گذارهای خارجی باشد که یک غول دارویی اروپایی با استفاده از اینستکس در حال سرمایه گذاری مستقیم در ایران است.
شریعتی در خصوص جزئیات اینستکس گفت: شاید این سازوکار در ابتدا برای غذا و دارو باشد اما یک روزنه است. ما در بخش نهادهای دامی به خارج وابستگی داریم و در بخش دارو، مریض‌های ما چشم انتظار هستند، علی رغم ادعاهای آمریکا در عدم تحریم دارو و مواد غذایی از زمان اجرایی شدن آن مردم به لحاظ دارویی و مواد اولیه غذایی تحت فشار قرار گرفتند که اکنون با این روند امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی این مشکلات حل شود.
وی افزود: در زمان برجام، برخی مخالفان داخلی و خارجی فضایی را به وجود آوردند که حالا با این توافق سایر مشکلات که ریشه آنها در مسائل و سال‌های گذشته است نیز حل خواهد شد. اکنون نیز به دنبال به وجود آوردن این فضا هستند هدف آنها اجرایی کردن پروژه ناامید سازی است که باید مردم و مسئولین هوشیار باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد