اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بسیاری از واحدهای تولیدی مصنوعات طلا تعطیل شده است/ مردم به سمت خرید نقره روی آورده‌اند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: بسیاری از واحدهای تولید مصنوعات طلا به دلیل بالا بودن قیمت تعطیل‌شده‌اند و کارگرها را به بیمه بیکاری معرفی کرده‌اند.

مهدی بهرمانی ظهر امروز بابیان اینکه اتحادیه خانه صنفی بوده و وظیفه ما ایجاد و حفظ اتحاد لازم بین اعضا بوده که در این خصوص با وجود مشکلات زیاد بسیار موفق بوده‌ایم، اظهار داشت: وظیفه اتحادیه شناسایی واحدهای بدون پروانه و ساماندهی صنوف است، به‌طوری‌که یک هزار و 139 مورد پروانه کسب معتبر و 389 مورد پروانه در دست اقدام داریم.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز، در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل صنف طلا و جواهرفروشان بحث رکود اقتصادی و افزایش نرخ طلا بوده و سال جاری بی‌سابقه‌ترین سال در موضوع رکود بوده و میزان تولیدات و فروش سال جاری در حد صفر است.

بهرمانی با تأکید بر اینکه بازار طلای تبریز امروز به‌عنوان یکی از سه قطب تولید طلای کشور و دومین قطب نقره در کشور شناخته‌ شده است.

مردم به سمت خرید نقره روی آوردند

وی با اشاره به گران شدن قیمت طلا، گفت: متأسفانه گران شدن طلا باعث شده تا مردم به سمت خرید نقره روی آورده‌اند و به‌موجب این مسئله طلافروشان و طلاسازان، به سمت تولید و فروش نقره تغییر رسته می‌دهند، البته این موضوع با حمایت دولتمردان در بحث صادرات و رفع مشکلات می‌توان جایگاه اصلی طلا و نقره را احیا کنیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز بابیان اینکه نگرش‌ها به سمت صنف طلا صنعتی نبوده درحالی‌که بخش طلا با صنعت فولاد تفاوت چندانی ندارد اما توجهی که دولتمردان به بخش فولاد دارند ذره‌ای به صنف طلا ندارند، امیدواریم با نگاه صنعتی دولت به بخش طلا شاهد شکوفا شدن اقتصاد مقاومتی و بدون نفت مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه به نقش بنگاه‌های کوچک در پروش پایه‌های اقتصادی توجه نشده است.

مهم‌ترین مشکل صنف طلا مالیات بر ارزش‌افزوده است

بهرمانی با عنوان کرد این موضوع که مهم‌ترین مشکل این صنف مالیات بر ارزش‌افزوده است، گفت: متأسفانه 9 سال پیش بدون کارشناسی این موضوع تصویب شد و مواردی که قانون‌گذار در نظر گرفته بود به‌هیچ‌عنوان در اجرا انجام نگرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه ظلم بزرگی به صنف طلا شده و آن‌هم اینکه در دیگر صنوف فقط عمده‌فروشان شامل این قانون هستند ما متأسفانه در صنف طلا عمده‌فروشان و خرده‌فروشان مشمول هستند و همچنین در دیگر صنوف عمده‌فروشان شامل تبصره 6 بند ز شده‌اند و به‌جای فروش از سود مالیات بر ارزش‌افزوده دریافت می‌شود اما مشکلات صنف طلا در جای خود باقی‌مانده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز خاطرنشان کرد: قطع یقین این قانون نیاز به اصلاح دارد و امیدواریم در ماه‌های پایانی سال نمایندگان رسیدگی کنند تا برای دهمین سال شاهد اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده نباشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری مسوولان استانی این موضوع پیگیری می‌شود اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و بیشتر از رکود تعیین تکلیف بدهی‌ مالیات‌های سال‌های قبل مشکل‌ساز شده است.

به گفته بهرمانی 20 رسته فعالیت در بحث فروش و تولید و خدمات در حوزه طلا وجود داشته و واحدهای تولید کد استاندارد دارند و باید کد را بر روی محصولات خود درج کنند در غیر این صورت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: صنف طلا بسیار شفاف بوده و به‌راحتی محاسبه می‌کنند اما درصورتی‌که اجحافی در حق مشتری شود رسیدگی و پیگیری می‌شود.

نزدیک به 15 درصد پروانه‌ها ابطال و تغییر رسته 15 درصد دیگر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: نزدیک 15 درصد پروانه‌ها ابطال و نزدیک 15 درصد نیز تغییر رسته داشته‌اند، بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل بالا بودن قیمت تعطیل‌شده‌اند و کارگرها را به بیمه بیکاری معرفی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یک هزار و 100 کد شناسایی استاندارد در تبریز داشتیم که از این تعداد 250 واحد فعال هستند و برخی از این واحدهای فعال نیز تغییر رسته داده‌اند.

بهرمانی در رابطه با موضوع قاچاق و تأمین طلای بازار تبریز، گفت: متأسفانه موضوع قاچاق در همه دنیا وجود دارد اما تأمین طلا از طریق مشهد، کردستان انجام می‌شود و در خصوص طلای معدن اندریان و خاک‌شویی در تبریز و موضوع قاچاق به همه تولیدکننده‌ها اعلام‌شده به‌هیچ‌عنوان از این کارگاه‌ها کان‌سنگ خریداری نکنند و نیروی انتظامی برخورد می‌کند.

کیفیت تولیدات طلا و نقره تبریز در سطح کشور بالا است

وی بابیان اینکه تبریز یکی از سه قطب اصلی تولید طلا در کشور بوده و فناوری تبریز برابر یا فناوری‌های کشور ترکیه است،افزود: اگر امکانات بیشتری ایجاد شود تبریز پیشگام تولید و صادرات در این زمینه خواهد بود، کیفیت تولیدات طلا و نقره تبریز در سطح کشور بالا بوده و حاضریم این موضوع را اثبات کنیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در رابطه با برخی مسائل در خصوص فروش طلای ساخت کارگاه‌های تبریز به عمده‌فروشان تهران و فروش در دیگر شهرها به نام طلای تهران، بیان کرد: برخی کارگاه‌ها با عمده‌فروشان تهرانی قرارداد می‌بندند و البته به دلیل بالا بودن قیمت شرایط زندگی در تهران، برای فروش بالا بانام کالای تهران به فروش می‌رسد چراکه شاید اگر بگویند ساخت تبریز بوده باقیمت کمتری به فروش برود.

تلاش برای ایجاد مجتمع شهرک طلاسازی در داخل شهر

وی در خصوص مجتمع شهرک طلا سازی گفت: در این رابطه تلاش‌های ویژه‌ای در منطقه ویژه سهلان انجام شد اما به دلیل برخی مشکلات برای طلاسازان با وجود اینکه در بحث صادرات بسیار کمک می‌کند اما به خاطر مسائل امنیت و دور بودن از شهر قرار بر این شد تا در داخل شهر محلی به‌عنوان شهرک طلا سازی ایجاد شود.

امیدواریم قیمت پایین‌تر بیاید تا دادوستد انجام شود

بهرمانی ادامه داد: در کشور ما بحث‌های سیاسی تأثیرگذار است، امیدواریم قیمت پایین‌تر بیاید تا دادوستد انجام شود، متأسفانه همکاران ما از صبح تا شب می‌آیند و اکثر اوقات بدون فروش به خانه ‌برمی‌گردند.

نیاز به اصلاح قوانین بانکی و گمرکی داریم

وی اضافه کرد: شاید برای سازمان امور مالیاتی آن‌چنان خوشایند نباشد، شهر تبریز حدود یک دهه پیش جزو صادرکننده‌های مصنوعات طلا بود، اما متأسفانه باوجود پایین بودن قیمت انرژی و نیروی کار به دلیل قوانینی که دولتمردان تعیین می‌کنند قیمت تمام‌شده بیشتر می‌شود و احساس می‌شود که نمی‌توان رقابت کرد، پتانسیل بری صادرات در تبریز وجود دارد اما نیاز به اصلاح قوانین بانکی و گمرکی داریم.

همکاری که تا چند سال پیش صادرات می کرد به جای تشویق یا ارقام مالیاتی بالا روبه رو شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز خاطرنشان کرد: متأسفانه همکاری که یک دهه گذشته صادرات انجام می‌داد امروز به‌جای تشویق شدن با یک رقم مالیاتی شدید روبه‌رو شده که مجبور به تعطیلی صادرات شد، در حال حاضر صادرات در حد صفر بوده و تنها با اصلاح قوانین می‌توان این صنعت را پویا کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد