اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فرانک سوئیس در پایین‌ترین سطح ۱۲ هفته اخیر

با افزایش تمایل معامله گران به دارایی‌های پر ریسک‌تر، ارزش فرانک به پایین ترین سطح ۱۲ هفته اخیر رسید.

فرانک سوئیس که در کنار ین ژاپن به عنوان ارزهای امن شناخته می‌شوند و تمایل به خرید آنها در زمان نوسانات بازارهای مالی بیشتر می‌شود، این روزها با افزایش امیدواری‌ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی بر روی ریل کاهشی قرار گرفته است. به گفته تحلیل گران، با اتخاذ رویکرد محتاطانه توسط بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره، سرمایه گذاران نسبت به دارایی‌های پر ریسک‌تر متمایل شده‌اند.

در معاملات امروز، هر یورو به ازای ۱.۱۴۴۴ فرانک مبادله شد که از اول ماه نوامبر سال گذشته تاکنون بی‌سابقه بوده است. با این حال بعید به نظر می‌رسد که بانک مرکزی سوئیس برای دخالت در بازار مجاب شود چرا که این بانک در ۴ سال اخیر مداخله بسیار محدودی در مکانیزم بازار انجام داده است. مقامات بانک مرکزی سوئیس گفته بودند که نرخ بهره را امسال نیز در سطح منفی نگه خواهند داشت و در صورت لزوم برای جلوگیری از صعود بیشتر قیمت فرانک، اقدام به خرید ارز خواهند کرد.

توماس وینکلر، کارشناس ارزی در دویچه بانک گفت که تضعیف ارزش فرانک در مقطع کونانی گذرا خواهد بود و با توجه به مازاد تراز تجاری و سرمایه گذاری گسترده شرکت‌های این کشور، به زودی شاهد تقویت مجدد ارزش فرانک خواهیم بود. وی افزود: زمانی که ریسک به بازارهای مالی برگردد، شاهد ورود موج جدید سرمایه‌ها به سوئیس خواهیم بود.

در حال حاضر هر پوند به ازای ۱.۲۹۵۲ دلار مبادله می‌شود. هم چنین هر فرانک به ازای ۱.۰۰۰۴ دلار آمریکا، ۱.۳۱۵۵ دلار کانادا، ۱۰۹.۸۱۴۰ ین ژاپن و ۶.۷۴۷۶ یوان چین مبادله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد