اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تشکیل صف‌های طولانی در برابر صرافی‌های ونزوئلا

پس از پایان سیاست کنترل ارزی دولت ونزوئلا بر بازار پس از 16 سال، اکنون صف های طولانی برای خرید ارز در این کشور تشکیل شده است.

در شرایطی که دولت ونزوئلا با فشار بی سابقه کشورهای غربی و فروپاشی اقتصادی، دچار بحران سیاسی شده است، تحریم شرکت ملی نفت ونزوئلا که مهم‌ترین منبع درآمد ارزی دولت محسوب می‌شود، باعث هجوم مردم به صرافی‌ها برای خرید ارز شده است.

لاورا اسپانا، یکی از حاضران در صف به رویترز گفت که این هفته دو بار برای تهیه ارز در صف ایستاده است اما هنوز موفق به خرید ارز نشده است. وی گفت این ارز را برای تأمین هزینه تحصیل دخترش در خارج از کشور نیاز دارد.

با وجود آن که نرخ دولتی برای هر دلار ۳۲۹۷ بولیوار است که بالاتر از ۲۴۸۶ بولیوار بازار آزاد است، وجود دلارهای تقلبی به میزان گسترده، مردم را برای خرید دلار مطمئن به قیمت بالاتر وادار کرده است. در سال‌های اخیر یک دهم از جمعیت ۳۰ میلیونی ونزوئلا به خارج از کشور مهاجرت کرده اند.

سال ۲۰۱۴ نرخ تورم در ونزوئلا ۶۹ درصد بود و از آن زمان به بعد نرخ تورم با سرعتی سرسام‌آور افزایش یافت: ۱۸۱ درصد در سال ۲۰۱۵، ۸۰۰ درصد در سال ۲۰۱۶، ۴ هزار درصد در سال ۲۰۱۷ و ۱ میلیون و ۶۹۸ هزار درصد در سال ۲۰۱۸.

دولت مادورو در تلاش است تا افزایش بی رویه نرخ ارز را که یکی از اصلی‌ترین دلایل تورم در این کشور است متوقف کند. آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی با به رسمیت شناختن خوان گایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا، از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی خواسته اند تا به طور مسالمت‌آمیز قدرت را ترک کند. با این حال مادورو با رد این درخواست گفته است وی قربانی جنگ اقتصادی شده است و آمریکا را به تلاش برای کودتا در این کشور متهم کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد