اونس طلا2370.19
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,450,000
نیم26,200,000
ربع16,200,000

جگووار هم پای خود را از بریتانیا بیرون کشید!

به نظر می رسد که شرکت جگووار لندرور نیز می‌خواهد تولید خودرو و محصولات خود را در بریتانیا به علت وضعیت نامشخص توافق بریگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا متوقف اعلام کند.

با توجه به آنکه دولت ترزا می، نخست وزیر بریتانیا تاکنون نتوانسته است پیش‌نویس توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا را در پارلمان انگلیس به تصویب برساند و بنابراین می‌توان گفت که طرح بریگزیت با شکست مواجه شده و وضعیت نامعلومی در پیش روی این کشور قرار دارد، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان از جمله شرکت‌های ژاپنی نظیر هوندا و نیسان موتورز تصمیم گرفته‌اند که به طور موقت تولید خودرو و محصولات خود را در این کشور متوقف کنند.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت موتور ۱، نیز حاکی از آن است که شرکت خودروسازی جگوار لندرور نیز اعلام کرده است تحت تأثیر وضعیت نامعلوم و نامشخص توافق بریگزیت و همچنین احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا که تبعات منفی گسترده را در پی خواهد داشت، تولید محصولات خود را در ماه‌های آینده متوقف خواهد کرد.

این شرکت که محصولاتش را در کارخانه‌های کسل برومویچ و سولی‌هال (Solihull) به تولید می‌رساند، به دنبال تشدید و افزایش نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص صنعت خودروسازی در نظر دارد که همچون برخی دیگر از خودروسازان، توقف تولید خودروهایش در کارخانه‌های فعال در این کشور را به صورت رسمی اعلام کند.

این خبر توقف خودروهای جگوار لندروور روی فعالیت و تولید هر سه کارخانه این شرکت در بریتانیا و همچنین کارخانه تولید پیشرانه آن در شهر ولورهمپتون تأثیرگذار خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این شرکت کارخانه‌هایی در کشورهای برزیل، چین و هند نیز دارد که مساله بریگزیت روی آنها تأثیر چندانی نخواهد گذاشت.

یکی از سخنگویان این شرکت که از سال ۲۰۰۸ میلادی به گروه صنعتی و خودروسازی هندی تاتاموتورز (Tata Motors) تعلق دارد، خاطرنشان کرده است که از موفقیت و پیروزی در توافق بریگزیت و ارائه توافق و پیش نویسی مناسب برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ناامید شده‌ایم و این طور که به نظر می‌رسد دیگر راهکار و دلیلی برای ماندن و تولید در این کشور برای ما باقی نمانده است.

البته در اینجا باید گفت که مساله بریگزیت تنها مشکلی نیست که جگوار لندرور با آن مواجه شده است، بلکه این شرکت تحت تأثیر کاهش تقاضا و استقبال مشتریان برای خرید خودروهای دیزلی در طول یک سال گذشته موجب شد این خودروساز با ضرر و زیان گسترده‌ای مواجه شود و به همین ترتیب نیز هزاران شغل از بین رفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد