اونس طلا2210.76
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مصادره ده‌ها میلیارد دلار از اموال میلیونرهای سعودی

کمیسیون مقابله با فساد عربستان اعلام کرد که ۱۰۷ میلیارد دلار از اموال ثروتمندان عربستانی در جریان بازداشت آن‌ها در هتل " ریتس کارلتون" مصادره شده است.

در بیانیه این کمیسیون آمده است "این دارایی‌ها از ۸۷ فرد ثروتمند سعودی و به صورت ترکیبی از وجوه نقد، سهام شرکت و اوراق بهادار بوده است".

این کمیسیون که محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان ریاست آن را بر عهده دارد، در حال بازجویی از ۶۰ نفر است.

محمد بن سلمان دو سال پیش به بهانه مقابله با فساد در این کشور، کمپینی به نام " شوک درمانی" به راه انداخت که در جریان آن بسیاری از ثروتمندان این کشور برای مدتی بازداشت شدند و در ازای آزادی خود مجبور به واگذاری بخش زیادی از اموال و دارایی‌های خود به حکومت عربستان شدند.

بن سلمان سال گذشته در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود در همان مراحل اولیه، ۳۵ میلیارد دلار از اموال این افراد بازداشت شده توسط حکومت مصادره شده است.

در جریان بازداشت‌های گسترده ثروتمندان عربستانی، صدها تاجر از جمله ۱۷ شاهزاده عربستانی به بهانه فساد در هتل ریتس کارلتون ریاض نگهداری شدند.

به گفته نشریه وال استریت ژورنال، در زمان بازداشت این افراد که در بین آنها نام ولید بن طلال، ثروتمندترین فرد عربستانی نیز دیده می‌شد، بانک مرکزی عربستان حساب‌های این افراد را مسدود کرد و در مجموع ۸۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌ها و ثروت این افراد توسط حکومت توقیف شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد