اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امنیت سایبری نسل پنجم اینترنت زیرسوال رفت!

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری هشدار داده‌اند که آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در شبکه نسل پنجم اینترنت ممکن است امنیت اطلاعات کاربران را به مخاطره بیاندازد.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

حالا به تازگی کارشناسان متعددی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند که فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به اینترنت ۵G دارای آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی عدیده‌ای است که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد به اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، نفوذ یافته و دسترسی پیدا کنند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

آنها بر این باورند که هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود با استفاده از این آسیب پذیری‌های موجود در شبکه اینترنت ۵G داده‌های کاربران را از طریق امواج رادیویی به سرقت ببرند و بدین ترتیب به اهداف و برنامه‌های خود دست پیدا کنند.

یکی دیگر از چالش‌هایی که پیش روی شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G وجود دارد، مخاطرات و تهدیداتی است که برای سلامتی بشر ایجاد کرده است که دانشمندان متعددی را در این حوزه نگران کرده و موجب شده است تبدیل به دغدغه آنها شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد