اونس طلا2212.52
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سازوکار جدید اروپا چیزی را برای شرکت‌های اروپایی تغییر نمی‌دهد

یک روزنامه‌نگار مستقل به راشاتودی گفت سازوکار جدیدی اروپایی هیچ چیز را برای شرکت‌های اروپایی تغییر نمی‌دهد و آنها شجاعت استفاده از آن را ندارند.

لوس ریوت، روزنامه‌نگار مستقل به راشاتودی گفت: سازوکار جدیدی که توسط فرانسه، آلمان و انگلیس این هفته برای «تجارت قانونی» با ایران ترتیب داده شده است، هیچ چیز را برای شرکت‌های اروپایی تغییر نمی‌دهد.

وی گفت: شرکت‌های اروپایی و دیگران نمی‌توانند اطمینان کنند که بتوانند با ایران تجارت کنند بدون اینکه با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.

وی با توضیح اینکه «من نمی‌دانم چه شرکت‌هایی از این سازوکار برای فروش به ایران استفاده خواهد کرد»، ادامه داد: برای این شرکت درصورتی‌که در حال فعالیت در ایران گیر بیفتند، بسیار خطرناک خواهد بود.

ریوت گفت اروپایی‌ها می‌گویند فروش تجهیزات پزشکی از این روش امکان‌پذیر خواهد شد.

«چه کسی این تجهیزات را تولید می‌کند؟ آیا شما فکر می‌کنید زیمنس به ایران کالا می‌فروشد؟ هرگز، زیرا این شرکت به آمریکا چیزهای بسیاری دیگری نیز می‌فروشد... و زیمنس می‌ترسد که بازار آمریکا را ازدست بدهد.»

وی توضیح داد «تعداد باورنکردنی از شرکت‌ها» نظیر بخش بانکی، بخش نفت و گاز و دیگر بخش‌ها، هیچ کاری با ایران نمی‌توانند انجام دهند.

به گفته این خبرنگار مستقل، حتی شرکت‌های کوچک به علت خطر گیر افتادن، تمایلی به فروش هیچ چیز به ایران را ندارند. آنها می‌توانند این کار را از طریق کانال‌های دیگری نظیر ترکیه انجام دهند.

ریوت افزود: «برای شرکت‌های چینی و روسی، قرارداد بستن با ایران بسیار آسان‌تر است. اروپایی‌ها به طرز وحشتناکی ترسیده اند.»

وی تکرار کرد: «این کار برای شرکت‌های اروپایی بسیار خطرناک است... من کسی را نمی‌شناسم که شجاعت استفاده از این سیستم را داشته باشد.»

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد