اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقب‌نشینی دلار در صرافی‌ها

یورو که در صرافی بانک‌ها در روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش قیمت به بیش از ۱۴ هزار تومان رسیده بود، در نخستین روز از هفته جاری بار دیگر به کانال ۱۳ هزار تومان بازگشت و دلار نیز بیش از ۵۰۰ تومان ارزان شد.

بانک مرکزی از نیمه نخست سال جاری به بانک‌ها این مجوز را داد که نسبت به خرید ارز از مردم اقدام کنند، البته این نرخ در ابتدا بسیار پایین‌تر از قیمت بازار آزاد بود، اما به تدریج نرخ خرید ارز در بانک‌ها افزایش یافت، تا جایی که در برخی روزها از بازار آزاد نیز بیشتر شد.
در همین راستا، بانک‌ها امروز (۱۳ بهمن) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۳۳۱ تومان و هر یورو را ۱۲ هزار و ۹۸۵ تومان از مردم می‌خرند. همچنین نرخ خرید پوند انگلیس در بانک‌ها امروز ۱۴ هزار و ۸۳۰ تومان است.
این در حالی است که قیمت خرید دلار در بانک‌ها در روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۸۴۲ تومان بود و نرخ‌های امروز نشان می‌دهد که نرخ دلار بانکی نسبت به چهارشنبه گذشته بیش از ۵۰۰ تومان کاهش داشته است.
همچنین نرخ خرید هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانک‌های دولتی تا ساعت ۱۴ امروز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است. این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان خریده و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.
علاوه بر این، شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی، در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت می‌کنند که نرخ این ارز بدون احتساب کارمزد ۱۳ هزار و ۳۰۲ تومان است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد.
به این ترتیب مشاهده می‌شود که نرخ یوروی مسافرتی در بانک‌ها، کماکان بالاتر از بازار آزاد است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد