اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عقب‌نشینی آشکار در برابر دلار!

ونزوئلا با کاهش ۳۵ درصدی ارزش پول خود، قیمت برابری بولیوار و دلار را به قیمت بازار آزاد رساند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نرخ برابری بولیوار در بازار رسمی در برابر دلار به ۳۲۰۰ بولیوار رسیده است که تقریباً برابر با ۳۱۱۸.۶۲ بولیوار مبادلات بازار آزاد است.

از این پس یک پلتفرم متعلق به بخش خصوصی به نام " اینتر بنکس" که قرار است بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا عمل کند، نرخ برابری بولیوار در مقابل ارزهای مختلف را اعلام خواهد کرد.

این اقدام دولت ونزوئلا عقب‌نشینی آشکار از سیاست ارزی است که از سال ۲۰۰۳ اعمال شد و به موجب آن کنترل بازار ارز در دست دولت افتاد. با این حال این اقدام فقط باعث گسترش بازار سیاه ارز شد، چرا که ارز دولتی پاسخگوی نیاز مردم و بازرگانان برای تأمین کالاهای ضروری و اساسی خود نبود.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که نرخ تورم ونزوئلا امسال از ۱۰ میلیون درصد نیز بگذرد که در طول تاریخ جهان بی‌سابقه است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که خوان گایدو، رهبر مخالفان دولت خود را رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خوانده است و تاکنون بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله آمریکا و کانادا وی را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی به رسمیت شناخته‌اند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پیش‌تر در ماه اوت سال گذشته از بسته اقتصادی خود رونمایی کرد که شامل حذف چند صفر از پول ملی، کاهش ۹۶ درصدی ارزش بولیوار و افزایش حداقل دستمزدها بود؛ هر چند که این اقدامات نتوانست اوضاع نابسامان اقتصاد ونزوئلا را بهبود ببخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد