اونس طلا2195.94
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خانه‌ در کدام مناطق تهران ارزانتر است؟ منطقه یک به متری ۲۳ میلیون تومان رسید!!

آمار خرید و فروش مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۳۹۷ حاکی از آن است که قیمت خانه در مناطق ۱۸، ۲۰، ۱۶ و ۱۲ نسبت به سایر نقاط ارزان‌تر است.

بررسی معاملات مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۳۹۷ نشان می‌دهد افت معاملات در مناطق گران قیمتی که سابقا پررونق‌تر بودند، بیشتر از محله‌های ارزان قیمت بوده است. تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۳۹۷ که از سوی بانک مرکزی ارائه شده حکایت از آن دارد که میانگین قیمت مسکن در پایتخت به متری ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۵ و ۹۰.۸ درصد افزایش یافته است. در عین حال معاملات به طور محسوسی افت کرده و با کاهش ۱.۴ و ۶۵ درصدی به ترتیب نسبت به آذرماه امسال و دی‌ماه سال قبل به ۶۷۰۰ فقره رسیده است.

مناطق ارزان قیمت تهران کجاست؟

هم‌اکنون مناطق ۱۸، ۲۰، ۱۶ و ۱۲ به ترتیب ارزان‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شوند. میانگین قیمت در این مناطق طی دی‌ماه ۱۳۹۷ به ترتیب ۴.۲، ۴.۵، ۴.۶ و ۴.۸ میلیون تومان در هر متر مربع است. در این بین کمترین میزان رشد قیمت مسکن شهر تهران نسبت به سال قبل در منطقه ۱۲ اتفاق افتاده است. میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه ۱۲ هم‌اکنون ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان است که نسبت به دی‌ماه ۱۳۹۷ افزایش حدود ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. در حالی که رشد قیمت در منطقه ۹ بالغ بر ۱۰۹ درصد بوده که بالاترین میزان رشد در دی‌ماه محسوب می‌شود.


منطقه یک به متری ۲۳ میلیون تومان رسید

اما پرش شدید قیمت در مناطق ۱ تا ۵، ۸، ۹، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ طی یک سال اخیر باعث شده تا معاملات در این مناطق طی دیماه ۱۳۹۷ به ترتیب ۶۳، ۷۱، ۶۳، ۷۰، ۶۷، ۶۹، ۵۷، ۶۶، ۶۸ و ۵۰ درصد کاهش یابد. هم‌اکنون متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱ به متری ۲۳ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان رسیده که نسبت به دی‌ماه پارسال ۱۰۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ظرفیت جهش در بازار مسکن وجود ندارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص ارزیابی از وضعیت قیمت در ماه‌های پیش رو گفت: انتظار داریم تا پایان سال جاری شاهد ثبات بازار مسکن باشیم که افت معاملات، کاهش سرعت رشد قیمت را محتمل کرده است. پیش‌بینی می‌شود از تورم ماهیانه قیمت مسکن به طور چشمگیری کاسته شود.

مصطفی‌قلی خسروی افزود: در سال آینده نیز انتظار ایجاد ظرفیت جهشی در بازار مسکن نداریم. ممکن است متغیرهایی همچون تورم عمومی، افزایش احتمالی قیمت حامل‌های انرژی و افزایش نرخ دستمزد، تأثیر اندکی بر بازار مسکن ایجاد کند اما بعید است در سال ۱۳۹۸ شاهد نوسان مجددی همانند سال ۱۳۹۷ در بازار مسکن باشیم و رشد قیمت‌ها با نرخ تورم در حالت تعادل قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر مقایسه رفتار بازار مسکن در دو بازه جهش قیمتی یعنی سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۷ حاکی از آن است که شیب افزایش قیمت باید در ماه‌های آینده کند شود. از پایان سال ۱۳۹۱ تا روز ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۷ شاخص قیمت دلار به ۱۷۳ درصد افزایش رسیده و قیمت مسکن نیز در همین بازه زمانی ۱۳۴ درصد رشد کرده است. اگر تکمیل دوره رونق امسال را با سال ۱۳۹۱ مقایسه کنیم و همان تجربه تکرار شود، قیمت اسمی مسکن هم‌اکنون در نقطه اوج خود قرار دارد و از این پس دوران تثبیت قیمت آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس اعلام بانک مرکزی در دی ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۶۷۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۴ دهم و ۶۴.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. هم‌چنین در ماه مورد نظر متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۲.۵ درصد و ماه مشابه سال قبل ۹۰.۸ درصد افزایش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد