اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ونزوئلا به دنبال انتقال طلاهای بلوکه شده خود از انگلیس

ذخایر طلای ونزوئلا در انگلیس، بخش بزرگی از ذخایر طلای این کشور را تشکیل می‌دهد.

به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه گفته‌اند که دولت ونزوئلا به دنبال یافتن راهی برای بازپس‌گیری طلاهای خود در انگلیس است که پیش‌تر با مخالفت بانک مرکزی انگلیس برای انتقال آنها مواجه شده بود. بلوکه کردن ذخایر طلای ونزوئلا توسط انگلیس پس از آن صورت می‌گیرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ از کشورهای جهان خواستند منابع درآمد دولت فعلی ونزوئلا را قطع کنند.

انگلیس به همراه آمریکا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین اعلام کرده است خوان گایدو را رئیس جمهور ونزوئلا می‌داند. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا که اقتصاد کشورش در دوران مدیریت او وارد بحران بی سابقه‌ای شده با تقاضاها برای ترک قدرت مخالفت کرده است.

مقامات آمریکایی در تلاش‌اند تا دارایی‌های ونزوئلا در خارج از این کشور را در اختیار گایدو قرار دهند. ذخایر طلای ونزوئلا در انگلیس، ۱.۲ میلیارد دلار از کل ۸ میلیارد دلار ذخایر این کشور را تشکیل می‌دهد. بخش دیگری از این طلاها در ترکیه نگهداری می‌شود.

انتقال ذخایر طلا در هفته‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت ونزوئلا بوده است. کالیکستو اورتگا، رئیس بانک مرکزی ونزوئلا چند روز پیش به لندن رفت تا مقامات انگلیسی را در خصوص انتقال این طلاها مجاب کند. یکی از مقامات دولت ونزوئلا که خواسته نامش فاش نشود به بلومبرگ گفته است که بانک‌های ونزوئلایی از همکاری با انگلیس منع شده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد