اونس طلا2209.3
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارز ضروری است/خودسانسوری به اندازه خودتحریمی، اشتباه است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی انتقادها درباره سامانه ارزی نیما، گفت: ممکن است برخی مشکلات در این باره وجود داشته باشد اما در شرایطی که کشور با تنگناهایی در خصوص ورود ارز به کشور مواجه است، اتخاذ تدابیری برای مدیریت تقاضای ارز، ضروری است.

فرهاد دژپسند در نشست با اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته اقتصاد و مدیریت مالی و حسابداری استان هرمزگان، اظهار کرد: انتظار من از جامعه دانشگاهی و صاحب نظران حیطه اقتصاد، این است که به دور از حاشیه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود به وضع موجود را مطرح کنند.

وی با بیان این‌که خودسانسوری به اندازه خود تحریمی، کاری اشتباه است، تاکید کرد: شما برای ادای دین به جامعه، تمام حرف‌های خود را مطرح کنید و مطمئن باشید من همه آن‌ها را به رییس جمهور منتقل می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره تاثیر نرخ ارز پیش‌بینی شده در بودجه سال آتی بر قیمت‌ها تصریح کرد: نرخ ارز درج شده در بودجه را نباید به‌عنوان نماگر قیمت ارز در اقتصاد درنظر گرفت، بلکه تنها معیاری برای محاسبه نرخ ریال محسوب می‌شود. به عنوان مثال، ما زمانی که نرخ ارز در بازار معادل ۳۵۰۰ تومان بود، در قانون بودجه، نرخ ارز را ۳۳۰۰ تومان نوشتیم، در حالی که با نگاه بدبینانه برخی صاحب نظران به دولت، دست کم باید همان نرخ بازار را را در قانون مذکور می‌گنجاندیم.

وزیر اقتصاد در ادامه با دعوت مجدد از اساتید دانشگاه برای انتقال نظرات خود به وزارت اقتصاد، از ایجاد یک کانال دو سویه به همین منظور در آینده نزدیک خبر داد.

دژپسند هم‌چنین از صاحب نظران دانشگاهی خواست، تا زمان راه‌اندازی کانال مذکور، نظرات خود را از طریق آدرس andishe@mefa.gov.ir و یا بخش ارتباط مستقیم با وزیر در پورتال وزارت اقتصاد به آدرس www.mefa.ir ارسال کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ هسته اندیشه‌ورزی در وزارت اقتصاد با موضوعات مختلف که اساتید دانشگاه نیز در این هسته‌ها نقش پررنگی دارند، تشکیل این هسته‌ها را مصداق عملی تقید خود به بهره‌مندی از نظرات دانشگاهیان در سیاست‌سازی‌های اقتصادی عنوان کرد.

دژپسند با تاکید بر این‌که اقتضائات اقتصادی و سیاسی دنیا حاکی از این است اگر عقل جمعی و شبکه اندیشه‌ای شکل نگیرد، نمی‌توان موفق شد، خاطرنشان کرد: تکرار یک مفهوم از زوایای گوناگون از ابعاد متفاوت به فهم آن موضوع و ملکه شدن در ذهن انسان کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به تلاش جدی وزارت متبوع برای ساماندهی شبکه علمی کشور به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، گفت: من تمایل دارم از شما نخبگان اقتصادی ایده بگیرم و پای این ایده بایستم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد