اونس طلا2152.8
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

طلای جهانی ارزان‌تر می‌شود ؟؟

طلا پس از این‌که روز گذشته با افزایش تقاضای خرید، بیشترین افزایش قیمت در بیش از دو هفته اخیر را تجربه کرد، در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۸۴.۷۴ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه به دنبال سقوط بازارهای سهام جهانی که تقاضا برای خرید دارایی‌های مطمئن را تقویت کرد، ۰.۴ درصد صعود کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۴.۲۰ دلار رسید.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، آمار اقتصاد کلان کاملا مایوس‌کننده بوده و یکباره شاهد افزایش بدبینی پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین بوده‌ایم و ابهامات تجاری باعث ایجاد تقاضا برای دارایی‌های مطمئن شده است. با این حال عدم وجود تحولات قابل توجه در بازارهای سهام آسیایی، رشد قیمت طلا را محدود کرده است.

قیمت طلا اغلب در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند بالاتر می‌رود، افزایش پیدا می‌کند.

آمارهای اقتصادی مایوس‌کننده در آمریکا و ژاپن، نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد را تشدید کرده است. فروش خانه در آمریکا در دسامبر به پایین‌ترین میزان در سه سال گذشته رسید، در حالی که آمار صادرات ژاپن در سال ۲۰۱۸ مطابق با انتظارات نبود.

به علاوه فاینشیال تایمز گزارش کرده که آمریکا پیشنهاد چین برای مذاکرات تجاری مقدماتی در هفته جاری پیش از برگزاری مذاکرات رده‌ بالایی که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده را رد کرده است. لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، منکر این گزارش شد.

همچنین عامل دیگری که از قیمت طلا پشتیبانی کرده ادامه تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا و انتظارات برای توقف روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اظهار کرد الگوهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۷۹ دلار را شکسته و تا سطح حمایتی بعدی که در ۱۲۶۸ دلار قرار دارد، عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و با ۰.۵ درصد افت، ۱۳۳۹ دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۵.۳۶ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۷۹۱ دلار ایستاد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد